Istraživanje pokazuje da je svaki treći kupljeni artikl u Hrvatskoj robna marka, piše u srijedu Jutarnji list, navodeći da se Hrvati u krizi odriču brendova.
S krizom i padom kupovne moći građana ustrajno raste prodaja privatnih trgovačkih marki, a lani je ona u Europi premašila 300 milijardi eura, pokazali su podaci koje su prikupili NielsenIQ i Međunarodno udruženje proizvođača privatnih marki (PLMA).
To znači da privatne robne marke danas u prosjeku čine 37 posto prodaje u europskim trgovačkim lancima, pri čemu je rekorder Švicarska s udjelom od čak 51,6 posto, pa je očito da su europski potrošači s ratom troškova života u značajnoj mjeri odrekli kupnje poznatih brendova.
Udjel privatnih marki za Hrvatsku nije objavljen, a takav podatak nema niti HGK, kako su nam odgovorili. No, predsjednik HUP-ove Udruge trgovaca i direktor NTL-a Martin Evačić procjenjuje da one na domaćem tržištu drže oko 35 posto, a rast prošle godine bio je, smatra, između dva i tri posto.
Pritom, diskontni lanci imaju nešto veći, a klasični supermarketi nešto manji udjel robnih marki u prodaji. Evačić kaže da se na tržištu vodi kontinuirana "borba" između etabliranih brendova i privatnih robnih marki, a "kroz akcijske prodaje brendovi često dolaze i do razine cijena robnih marki".
Samo dio njih se proizvodi u Hrvatskoj, ali vjerojatno i nema domaćeg proizvođača hrane koji u tome ne sudjeluje, a neki su se za to i specijalizirali, kaže Evačić, dok ostatak proizvodnje robnih marki dolazi iz uže regije, Poljske, Italije i drugih zemalja, no ne raspolaže podatkom o tome koliko je trgovačkih marki iz domaćih tvornica, a koliko iz uvoza.
Prema podacima NielsenIQ, koje prenosi European Supermarket Magazine, top kategorije robnih marki su hrana, uključujući onu u hladnjacima i zamrznutu te papirnati proizvodi, a njihova prodaja lani je bila oko 212,8 milijardi eura u europskim zemljama obuhvaćenima istraživanjem, piše novinarka Jutarnjeg lista Gordana Grgas.
(Hina)
S početkom adventskih događanja i povećanim prometom tijekom blagdana, Ministars...
01.12.2025. u 15:00
Slavonija, Banija i Kordun ponovno su se našli u najtamnijoj nijansi Euro...
30.11.2025. u 16:00
U Sportskoj dvorani Vijuš jučer je otvoren 28. Katarinski sajam, manifest...
22.11.2025. u 16:00
Ranč Ramarin u Garčinu ove će zime postati mjesto okupljanja nekih od najutjecaj...
20.11.2025. u 18:30
Tražite posao ili razmišljate o promjeni karijere? Brodsko-posavska župan...
20.11.2025. u 12:30
Slavonski Brod uskoro će postati središte rasprave o jednoj od najvažniji...
12.11.2025. u 17:30
Hrvatska udruga poslovnih žena „Krug“, nacionalna mreža uspje&scaron...
10.11.2025. u 10:00
Brodsko-posavska županija uskoro bi se mogla naći na jednoj od najzanimljivijih...
26.10.2025. u 12:00
Grad Slavonski Brod i ove godine s ponosom organizira 28. Katarinski sajam &ndas...
22.10.2025. u 17:30
NOVA GRADIŠKA – Jučer je u Novoj Gradiški svečano otvoreno j...
11.10.2025. u 08:00
I dok Vlada govori o padu inflacije, građani diljem Hrvatske pitaju se – u...
10.10.2025. u 19:00
Cijena vadilice krumpira danas doseže i 300 tisuća eura – koliko stoji i n...
10.10.2025. u 10:00
SARAJEVO – Jučer, 25. rujna, svečano je otvoren Međunarodni turistički saj...
26.09.2025. u 20:00
Na Zagrebačkoj burzi prošloga je tjedna zabilježen pad Crobex indeksa, pr...
24.09.2025. u 20:00
U moru svakodnevnih oglasa za posao teško je pronaći one koji zaista nude...
23.09.2025. u 12:30
U prostorijama Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Slavonski B...
23.09.2025. u 10:00