Prema pisanju portala Ja TRGOVAC hrvatski su građani primorani štedjeti i sada kupuju manje impulsnih proizvoda, što potvrđuje njihovo istraživanje prema kojemu to čini čak 70,3 posto konzumenata.
"Odlazak u nabavu namirnica oduvijek je predstavljao i emotivno iskustvo, a to se na poseban način očituje u impulsnoj kupnji koja zauzima važno mjesto u našoj potrošačkoj košarici. U impulsne ubrajamo one proizvode koji se nalaze obično uz blagajnu, ili su na drugim mjestima posebno izloženi u prodajnom prostoru. Prema nalazima našeg istraživanja, takve proizvode kupuje četiri od deset hrvatskih potrošača, njih 41,7 posto. Žvakaće gume su najpopularnije, jer ovu kategoriju najčešće kupuje 46,6 posto konzumenata impulsnih proizvoda, a potom slijede čokoladice koje kupuje trećina konzumenata (32,2 posto).
Ove dvije kategorije drže apsolutnu većinu kada je riječ o popularnosti impulsnih proizvoda, jer kombinirano imaju gotovo 80 posto udjela. Daleko iza kao najčešći izbor dolaze bomboni (8,9 posto), vlažne maramice (6,7 posto), slane grickalice (3,1 posto), prezervativi (1,7 posto) te kava iz aparata (0,8 posto). Supermarketi/hipermarketi najčešća su mjesta gdje se kupuju impulsni proizvodi, jer kategoriju u ovim formatima kupuje 77,2 posto konzumenata, a daleko iza dolaze lokalne kvartovske trgovine s 11,7 posto udjela. Nadalje, u drogerijama impulsne proizvode kupuje njih 4,9 posto, na kiosku 3,4 posto, a na benzinskoj crpki 2,8 posto konzumenata kategorije", navode, između ostaloga.
Ispitanicima smo postavili i sljedeće pitanje: Jesu li poskupljenja namirnica utjecala na vašu impulsnu kupnju, tj. kupnju proizvoda koje niste planirali kupiti, ali su vam privukli pozornost na prodajnom mjestu?
Kako se impulsni proizvodi često nude kao dodatna prodaja od strane prodavača (npr. na benzinskoj crpki nakon točenja goriva), pitali smo ispitanike što misle o toj prodajnoj strategiji. Da vole kada im se nude proizvodi na akciji pritom je izjavilo 47,3 posto konzumenata kategorije, dok nešto veća polovina od 52,7 posto ističe kako ne vole kada ih se gnjavi s takvim akcijama.
Istraživanje su tijekom rujna 2022. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva, pri čemu je uzorak stanovništva ujednačen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika. Z.R.
Na području turističke destinacije "Slavonski Brod-Posavina", koja obuhvaća grad...
03.01.2025. u 12:00
Počela je nova godina i vrijeme je za nove poslovne izazove! Ako ste odlučili da...
02.01.2025. u 12:00
Brodsko-posavska županija raspisala je javni natječaj za prijam u službu u nekol...
31.12.2024. u 20:00
Hrvatska gospodarska komora - Županijska komora Slavonski Brod održala je konfer...
27.12.2024. u 14:00
U razdoblju od listopada 2023. do listopada 2024., Hrvatska je zabilježila znača...
23.12.2024. u 08:00
Planirano svečano otvorenje Hotela Park, koje je prvotno bilo najavljeno za Badn...
20.12.2024. u 12:00
Unatoč rastu cijena hrane, inflaciji i sve većim troškovima života, blagd...
17.12.2024. u 20:00
Pregledali smo aktualne oglase za posao na području Brodsko-posavske ž...
16.12.2024. u 14:00
Slavonski Brod uskoro postaje bogatiji za još jedno veliko ime u svijetu...
13.12.2024. u 10:00
Iako je Vladina mjera "Biram Hrvatsku" pokrenuta s ciljem masovnog pov...
11.12.2024. u 08:00
Ministarstvo obrane Republike Hrvatske (MORH) raspisalo je natječaj za prijem 30...
10.12.2024. u 12:00
Ograničene cijene osnovnih namirnica, koje su trebale olakšati život potr...
08.12.2024. u 17:00
Napusti cestu, idi stazama! Slogan je Nove Gradiške i nekoliko kilometara...
07.12.2024. u 16:00
U novogradiškoj perjanici ELDI, već poznatoj po svojoj blagdanskoj t...
06.12.2024. u 20:02
Zbog planiranih radova na provedbi projekta Digitalne transformacije Porezne upr...
05.12.2024. u 12:00
Ako ste u potrazi za novim poslovnim izazovima ili tražite priliku koja će vam o...
04.12.2024. u 12:00