Prema pisanju portala Ja TRGOVAC hrvatski su građani primorani štedjeti i sada kupuju manje impulsnih proizvoda, što potvrđuje njihovo istraživanje prema kojemu to čini čak 70,3 posto konzumenata.
"Odlazak u nabavu namirnica oduvijek je predstavljao i emotivno iskustvo, a to se na poseban način očituje u impulsnoj kupnji koja zauzima važno mjesto u našoj potrošačkoj košarici. U impulsne ubrajamo one proizvode koji se nalaze obično uz blagajnu, ili su na drugim mjestima posebno izloženi u prodajnom prostoru. Prema nalazima našeg istraživanja, takve proizvode kupuje četiri od deset hrvatskih potrošača, njih 41,7 posto. Žvakaće gume su najpopularnije, jer ovu kategoriju najčešće kupuje 46,6 posto konzumenata impulsnih proizvoda, a potom slijede čokoladice koje kupuje trećina konzumenata (32,2 posto).
Ove dvije kategorije drže apsolutnu većinu kada je riječ o popularnosti impulsnih proizvoda, jer kombinirano imaju gotovo 80 posto udjela. Daleko iza kao najčešći izbor dolaze bomboni (8,9 posto), vlažne maramice (6,7 posto), slane grickalice (3,1 posto), prezervativi (1,7 posto) te kava iz aparata (0,8 posto). Supermarketi/hipermarketi najčešća su mjesta gdje se kupuju impulsni proizvodi, jer kategoriju u ovim formatima kupuje 77,2 posto konzumenata, a daleko iza dolaze lokalne kvartovske trgovine s 11,7 posto udjela. Nadalje, u drogerijama impulsne proizvode kupuje njih 4,9 posto, na kiosku 3,4 posto, a na benzinskoj crpki 2,8 posto konzumenata kategorije", navode, između ostaloga.
Ispitanicima smo postavili i sljedeće pitanje: Jesu li poskupljenja namirnica utjecala na vašu impulsnu kupnju, tj. kupnju proizvoda koje niste planirali kupiti, ali su vam privukli pozornost na prodajnom mjestu?
Kako se impulsni proizvodi često nude kao dodatna prodaja od strane prodavača (npr. na benzinskoj crpki nakon točenja goriva), pitali smo ispitanike što misle o toj prodajnoj strategiji. Da vole kada im se nude proizvodi na akciji pritom je izjavilo 47,3 posto konzumenata kategorije, dok nešto veća polovina od 52,7 posto ističe kako ne vole kada ih se gnjavi s takvim akcijama.
Istraživanje su tijekom rujna 2022. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva, pri čemu je uzorak stanovništva ujednačen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika. Z.R.
Inflacija koja ne popušta i sve skuplje osnovne potrepštine natjer...
06.06.2025. u 10:00
SLAVONSKI BROD – Središnji gradski trg Ivane Brlić-Mažuranić, pozna...
03.06.2025. u 20:00
Dok se prosječna hrvatska neto plaća u prvom tromjesečju 2025. približila iznosu...
29.05.2025. u 20:00
Poduzetnici sa sjedištem u Slavonskom Brodu ostvarili su u 2023. godini z...
28.05.2025. u 14:00
Za vas smo i ovog ponedjeljka pregledali najatraktivnije oglase za posao...
26.05.2025. u 12:00
NOVA GRADIŠKA – Uz miris svježe procvalih latica,...
16.05.2025. u 20:00
Na jučer održanoj redovitoj koordinaciji sustava turističkih zajednica Brodsko-p...
15.05.2025. u 10:00
U dvorani Elektrotehničke i ekonomske škole u Novoj Gradiški jučer...
10.05.2025. u 17:00
U prostorijama Sveučilišta u Slavonskom Brodu jučer je svečano otvoreno 1...
09.05.2025. u 16:00
U trenutku kada kamioni Agroproteinke svakodnevno skupljaju uginule svinje po sl...
09.05.2025. u 08:00
Pregledali smo aktualnu ponudu oglasa za posao na području Brodsko-posav...
28.04.2025. u 12:00
Industrijska zona Nova Gradiška uskoro će postati bogatija za još...
27.04.2025. u 17:00
Prema najnovijim podacima Državnog zavoda za statistiku, prosječna mjesečna neto...
23.04.2025. u 10:00
NOVA GRADIŠKA – Turistička zajednica Grada Nova Gradiška zap...
17.04.2025. u 20:00
SLAVONSKI BROD – U srijedu, 16. travnja 2025. godine, u poslijepodnevnim s...
16.04.2025. u 18:21
Samo za vas pregledali smo aktualne oglase u potrazi za poslovima u Brodsko-posa...
14.04.2025. u 14:00