Prema pisanju portala Ja TRGOVAC hrvatski su građani primorani štedjeti i sada kupuju manje impulsnih proizvoda, što potvrđuje njihovo istraživanje prema kojemu to čini čak 70,3 posto konzumenata.
"Odlazak u nabavu namirnica oduvijek je predstavljao i emotivno iskustvo, a to se na poseban način očituje u impulsnoj kupnji koja zauzima važno mjesto u našoj potrošačkoj košarici. U impulsne ubrajamo one proizvode koji se nalaze obično uz blagajnu, ili su na drugim mjestima posebno izloženi u prodajnom prostoru. Prema nalazima našeg istraživanja, takve proizvode kupuje četiri od deset hrvatskih potrošača, njih 41,7 posto. Žvakaće gume su najpopularnije, jer ovu kategoriju najčešće kupuje 46,6 posto konzumenata impulsnih proizvoda, a potom slijede čokoladice koje kupuje trećina konzumenata (32,2 posto).
Ove dvije kategorije drže apsolutnu većinu kada je riječ o popularnosti impulsnih proizvoda, jer kombinirano imaju gotovo 80 posto udjela. Daleko iza kao najčešći izbor dolaze bomboni (8,9 posto), vlažne maramice (6,7 posto), slane grickalice (3,1 posto), prezervativi (1,7 posto) te kava iz aparata (0,8 posto). Supermarketi/hipermarketi najčešća su mjesta gdje se kupuju impulsni proizvodi, jer kategoriju u ovim formatima kupuje 77,2 posto konzumenata, a daleko iza dolaze lokalne kvartovske trgovine s 11,7 posto udjela. Nadalje, u drogerijama impulsne proizvode kupuje njih 4,9 posto, na kiosku 3,4 posto, a na benzinskoj crpki 2,8 posto konzumenata kategorije", navode, između ostaloga.
Ispitanicima smo postavili i sljedeće pitanje: Jesu li poskupljenja namirnica utjecala na vašu impulsnu kupnju, tj. kupnju proizvoda koje niste planirali kupiti, ali su vam privukli pozornost na prodajnom mjestu?
Kako se impulsni proizvodi često nude kao dodatna prodaja od strane prodavača (npr. na benzinskoj crpki nakon točenja goriva), pitali smo ispitanike što misle o toj prodajnoj strategiji. Da vole kada im se nude proizvodi na akciji pritom je izjavilo 47,3 posto konzumenata kategorije, dok nešto veća polovina od 52,7 posto ističe kako ne vole kada ih se gnjavi s takvim akcijama.
Istraživanje su tijekom rujna 2022. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva, pri čemu je uzorak stanovništva ujednačen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika. Z.R.
NOVA GRADIŠKA – Turistička zajednica Grada Nova Gradiška zap...
17.04.2025. u 20:00
SLAVONSKI BROD – U srijedu, 16. travnja 2025. godine, u poslijepodnevnim s...
16.04.2025. u 18:21
Samo za vas pregledali smo aktualne oglase u potrazi za poslovima u Brodsko-posa...
14.04.2025. u 14:00
Dok je posljednjih godina Slavonija bila simbol masovnog iseljavanja, danas se n...
08.04.2025. u 12:00
ZAGREB / HRVATSKA – Ministarstvo obrane Republike Hrvatske raspisalo je ja...
05.04.2025. u 17:00
Gradonačelnik Vinko Grgić raspisao je 24. ožujka javni poziv z...
27.03.2025. u 08:00
Brodsko-posavska županija posljednjih godina ulaže u promociju aktivnog...
20.03.2025. u 12:00
Nekad moćni domaći tekstilni div, Varteks, suočen s financijskim problemima i st...
19.03.2025. u 12:00
U samo dva tjedna, dionice Đure Đakovića doživjele su nevjerojatan rast, učetver...
18.03.2025. u 18:00
Pregledali smo aktualne oglase za posao na području Brodsko-posavske i P...
17.03.2025. u 14:00
Nakon više od desetljeća sablasne praznine, središte Slavonskog Broda p...
06.03.2025. u 12:00
Hrvatska je godinama svjedok drastičnog pada domaće poljoprivredne proizvodnje,...
03.03.2025. u 14:00
Ako tražite posao ili samo pratite što se nudi na t...
03.03.2025. u 12:00
Bivši potpredsjednik Vlade i ministar financija Zdravko Marić prona&scaro...
02.03.2025. u 17:00
Prošli tjedan, od 18. do 23. veljače 2025. godine, München je ponovn...
25.02.2025. u 10:00
Nakon sastanka čelnika Hrvatske narodne banke i predstavnika potrošačke u...
22.02.2025. u 17:00