Najvažnija izmjena je prebacivanje dokazivanja nedostatka kupljenog dobra na trgovca.
Hrvatska predstavnica u Odboru za unutarnje tržište zaštitu potrošača u Europskom parlamentu Biljana Borzan je tijekom saslušanja povjerenice za zaštitu potrošača Vere Jourove iznijela prijedloge za poboljšanje transparentnosti ugovora koje kupac prihvaća u trenutku kupnje.
Europska komisija je u prosincu 2015. predstavila set novih pravila za digitalne ugovore. Najvažnija izmjena je prebacivanje dokazivanja nedostatka kupljenog dobra na trgovca.
- Ranije je potrošač koji je preko interneta kupio proizvod prije više od šest mjeseci koji je neispravan morao dokazivati da je takav dostavljen. S novim propisima, potrošač će tijekom dvogodišnjeg razdoblja jamstva moći zatražiti pravni lijek, a da pritom neće morati dokazivati da je proizvod bio neispravan u trenutku isporuke - objasnila je Biljana Borzan, predloživši da se u prijedlog uključi i pojednostavljenje uvjeta kupnje na koje potrošači automatski kliknu "pročitao sam i prihvaćam".
- Europske udruge potrošača upozoravaju da su uvjeti prodaje namjerno napisani opširno i stručnim pravnim terminima kako ih potrošač ne bi čitao i odustao od kupnje. Na taj način se trgovac maksimalno štiti, a potrošaču njegova prava uopće nisu objašnjena - kazala je Borzan.
Primjerice, tek 39 posto potrošača u EU zna da imaju dvogodišnje jamstvo na svaki kupljeni proizvod. Trgovcima najčešće nije u interesu da takvu informaciju napišu na razumljiv način.
- Samo 38 posto potrošača osjeća se sigurno prilikom online kupovine iz neke druge države članice, a tek ih 15 posto tako kupuje. Čak 90 posto potrošača strahuje od povrede privatnosti dok skidaju mobilne aplikacije. Ne možemo govoriti o rastu online kupovine dok se potrošači tako osjećaju - kazala je Borzan.
Povjerenica Vera Jourova je odgovorila kako je njoj cilj razviti jedinstven model ugovora na koji bi potrošači trebali klliknuti. Taj model bi bio lako razumljiv i preveden na sve jezike EU, i svaki trgovac koji bi poslovao unutar EU bi morao preuzeti taj model.
- Trgovcima je sada ostavljeno previše prostora za manipulaciju i izbjegavanje odgovornosti, a potrošačima nije jasno koja su njihova prava. Samo od prevara kod kupnje digitalnih dobara poput aplikacija, pretplata na programe, glazbe ili e-knjiga, potrošače se godišnje ošteti za 64 milijarde eura. Moramo pomoći našim građanima da se bolje snalaze na internetu i povećati njihovo povjerenje, jer je sada "pročitao sam i prihvaćam uvjete" jedna od najčešćih laži na internetu - kaže Borzan.
CERNIK – Općina Cernik korak je bliže ostvarivanju jedne od najvećih inves...
13.04.2025. u 14:00
SLAVONSKI BROD – Gotovo svaka obnovljena škola, svaki novi metar pr...
13.04.2025. u 11:00
Kako se približavaju lokalni izbori, raste interes za one kandidate koji ne prip...
11.04.2025. u 14:00
ZAGREB – Hrvatski umirovljenici mogli bi u idućim godinama konačno dočekat...
10.04.2025. u 14:00
Na jednoj od sjednica Gradskog vijeća grada Nove Gradiške vijećnik Tomisl...
10.04.2025. u 12:15
SLAVONSKI BROD – Uoči nadolazećih lokalnih izbora, politička scena u Slavo...
10.04.2025. u 12:00
Čini se da, što se glazbe tiče, proteklih tjedan dana stanovnicima Brodsk...
09.04.2025. u 14:00
Neslužbeno, ali sve glasnije — gradskim kuloarima kruži vijest kako Mirko...
08.04.2025. u 17:15
„Tim koji pobjeđuje“ – nova energija na brodskoj polit...
07.04.2025. u 19:44
REŠETARI – Među 79 odabranih jedinica lokalne samouprave koje su pr...
07.04.2025. u 12:00
SLAVONSKI BROD – Na današnjoj sjednici Gradskog vijeća Slavonskog B...
04.04.2025. u 16:00
SLAVONSKI BROD – U ponedjeljak, 7. travnja, u svečanoj dvorani Matičević c...
03.04.2025. u 14:00
U nastojanju da mladim obiteljima omogući jednostavniji put do vlastitog doma, G...
02.04.2025. u 18:00
U stranačkim prostorijama u Novoj Gradiški Hrvatska demokratska z...
29.03.2025. u 15:00
ZAGREB – Saborski Odbor za izbor, imenovanja i upravne poslove, na čijem j...
28.03.2025. u 07:00
U svojstvu predsjednika Hrvatske zajednice županija, brodsko-posavski župan Dani...
26.03.2025. u 08:00