Najvažnija izmjena je prebacivanje dokazivanja nedostatka kupljenog dobra na trgovca.
Hrvatska predstavnica u Odboru za unutarnje tržište zaštitu potrošača u Europskom parlamentu Biljana Borzan je tijekom saslušanja povjerenice za zaštitu potrošača Vere Jourove iznijela prijedloge za poboljšanje transparentnosti ugovora koje kupac prihvaća u trenutku kupnje.
Europska komisija je u prosincu 2015. predstavila set novih pravila za digitalne ugovore. Najvažnija izmjena je prebacivanje dokazivanja nedostatka kupljenog dobra na trgovca.
- Ranije je potrošač koji je preko interneta kupio proizvod prije više od šest mjeseci koji je neispravan morao dokazivati da je takav dostavljen. S novim propisima, potrošač će tijekom dvogodišnjeg razdoblja jamstva moći zatražiti pravni lijek, a da pritom neće morati dokazivati da je proizvod bio neispravan u trenutku isporuke - objasnila je Biljana Borzan, predloživši da se u prijedlog uključi i pojednostavljenje uvjeta kupnje na koje potrošači automatski kliknu "pročitao sam i prihvaćam".
- Europske udruge potrošača upozoravaju da su uvjeti prodaje namjerno napisani opširno i stručnim pravnim terminima kako ih potrošač ne bi čitao i odustao od kupnje. Na taj način se trgovac maksimalno štiti, a potrošaču njegova prava uopće nisu objašnjena - kazala je Borzan.
Primjerice, tek 39 posto potrošača u EU zna da imaju dvogodišnje jamstvo na svaki kupljeni proizvod. Trgovcima najčešće nije u interesu da takvu informaciju napišu na razumljiv način.
- Samo 38 posto potrošača osjeća se sigurno prilikom online kupovine iz neke druge države članice, a tek ih 15 posto tako kupuje. Čak 90 posto potrošača strahuje od povrede privatnosti dok skidaju mobilne aplikacije. Ne možemo govoriti o rastu online kupovine dok se potrošači tako osjećaju - kazala je Borzan.
Povjerenica Vera Jourova je odgovorila kako je njoj cilj razviti jedinstven model ugovora na koji bi potrošači trebali klliknuti. Taj model bi bio lako razumljiv i preveden na sve jezike EU, i svaki trgovac koji bi poslovao unutar EU bi morao preuzeti taj model.
- Trgovcima je sada ostavljeno previše prostora za manipulaciju i izbjegavanje odgovornosti, a potrošačima nije jasno koja su njihova prava. Samo od prevara kod kupnje digitalnih dobara poput aplikacija, pretplata na programe, glazbe ili e-knjiga, potrošače se godišnje ošteti za 64 milijarde eura. Moramo pomoći našim građanima da se bolje snalaze na internetu i povećati njihovo povjerenje, jer je sada "pročitao sam i prihvaćam uvjete" jedna od najčešćih laži na internetu - kaže Borzan.
SLAVONSKI BROD – Požar na deponiji u Bosanskom Brodu, koji je izbio 4. srp...
16.07.2025. u 18:00
ZAGREB – Hrvatski sabor danas završava proljetno zasjedanje, a zast...
15.07.2025. u 20:00
ZAGREB / SLAVONSKI BROD – Već dvanaest dana stanovnici Brodsko-posavske žu...
15.07.2025. u 16:38
SLAVONSKI BROD – Brodsko-posavska županija odlučila je k...
12.07.2025. u 11:00
Nova Gradiška – Kako neslužbeno doznajemo, predsjednica Gradskog od...
10.07.2025. u 16:00
U emisiji „Gradskih 60 minuta“ na Radio Brodu, gradonačelnik Mirko D...
10.07.2025. u 12:00
Grad Slavonski Brod i u 2025. godini nastavlja s provedbom mjera kojima se omogu...
09.07.2025. u 18:00
Da hrvatski političari, vođe i kraljevi završe u stihovima – znamo...
08.07.2025. u 16:00
OKUČANI – Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstv...
05.07.2025. u 20:00
U članku objavljenom na portalu 035portal.hr dana 3. srpnja 2025. godine u 14:00...
03.07.2025. u 15:21
SLAVONSKI BROD – Brodsko-posavska županija i u 2025. god...
02.07.2025. u 16:00
Rezultati upisa u gradske vrtiće u Slavonskom Brodu još uvijek nisu objav...
01.07.2025. u 17:00
SLAVONSKI BROD – „Ukoliko Zajednica želi nastaviti primati sredstva...
30.06.2025. u 14:00
SLAVONSKI BROD – Kad lokalni portal koji se godinama financira gotovo iskl...
24.06.2025. u 18:00
Intervju preuzet iz Glasa Slavonije Nakon više od 160...
24.06.2025. u 12:00
SLAVONSKI BROD – U ponedjeljak ujutro održana je prva sjednica novog saziv...
23.06.2025. u 17:59