Osnovna žarišta gubitaka su u poslovanju ĐĐ Specijalna vozila d.d. i ĐĐ Industrijska rješenja d.d.
Grupacija Đuro Đaković je u razdoblju 1 – 6 2019. godine ostvarila ukupne prihode u visini od 189,3 milijuna kuna, a ukupne rashode u visini od 202,6 milijuna kuna. Ostvaren je gubitak iz poslovanja u iznosu od 16,2 milijuna kuna. Od ukupnog rezultata na gubitak od prekinutog poslovanja odnosi se 2,9 milijuna kuna, dok je u redovnom poslovanju ostvaren gubitak od 13,3 milijuna kuna. Istovremeno je ostvaren pozitivan EBITDA u visini od 3,2 milijuna kuna, što čini EBITDA maržu od 1,7%.
Osnovna žarišta gubitaka su u poslovanju ĐĐ Specijalna vozila d.d. i ĐĐ Industrijska rješenja d.d.
Društvo ĐĐ Industrijska rješenja d.d. nakon donošenja Odluke o napuštanju proizvodnje teške opreme nalazi se u procesu završetka ranije ugovorenih poslova. Ovaj proces rezultirao je gubitkom i u drugom kvartalu, koji se iz operativnog poslovanja više ne očekuje dovršetkom potpisanih ugovora. Ovo društvo već ima znatno smanjenje broja zaposlenih, a očekuje se i dodatno smanjenje do kraja 2019. godine.
ĐĐ Specijalna vozila d.d. su ostvarila ukupne prihode u visini od 149,3 milijuna kuna, od čega je 90,5% ostvareno na tržištu EU, ali su poslovala s gubitkom u visini od 9,9 milijuna kuna i ostvarila su negativan EBITDA. Nepovoljan trend rasta cijena repromaterijala i vagonske opreme dodatno je potenciran nepravodobnim isporukama glavnih komponenata vagona. Poremećaji u isporukama su izravna posljedica neredovitog plaćanja dobavljačima što je u velikoj mjeri uvjetovano neadekvatnim izvorima financiranja projekata, kako u smislu cijene financiranja tako i kroz vremenski nepravovremeno odobravanje financiranja, a što nepovoljno utječe i na nabavne cijene. Dodatno, nedovoljna efikasnost u proizvodnji te povećana razina prekovremenog rada u cilju kompenziranja kašnjenja vagonske opreme imaju za posljedicu veći utrošak sati za proizvodnju, što značajno povećava cijenu koštanja u odnosu na prodajnu cijenu vagona utvrđenu ugovorima sklopljenim u 2018. godini. Navedene prodajne cijene su uvjetovane ulaskom na tržište ograničeno cijenama konkurencije, a dodatno su opterećene i troškovima razvoja. Kroz ugovore koji ulaze u proizvodnju u drugoj polovici ove godine postignute su značajno više prodajne cijene vagona, što u kombinaciji s internim mjerama vezanim za povećanje efikasnosti u proizvodnji predstavlja dva preduvjeta za promjenu trenda u poslovanju. Osim navedenog, u procesu je iznalaženje rješenja adekvatnog financiranja proizvodnje koje treba omogućiti smanjenje troškova nabave repromaterijala i opreme te kooperacije. Navedene četiri mjere imat će izravan utjecaj na promjenu trendova poslovanja u narednom razdoblju. Potvrđeni koncept i kvaliteta vagona kao rezultata vlastitog razvoja te intenzivne aktivnosti na tržištu, doveli su ĐĐ Specijalna vozila d.d. u završnu fazu ugovaranja proizvodnje za veliki dio 2020. godine.
Aktivni ugovori manjeg volumena za MORH, Patriju i Kongsberg potvrđuju ispravnost odluke o zadržavanju sposobnosti i relativno velikih kapaciteta u segmentu Obrane iako još uvijek nisu aktivirani značajniji ugovori koji bi s obzirom na bolju profitabilnost ovog dijela poslovanja trebali donijeti i znatno bolje rezultate. Aktualne aktivnosti prodaje trebale bi rezultirati ugovorima na nekoliko potencijalnih poslova.
Preostala dva društva grupacije ĐĐ posluju pozitivno i u skladu s planiranim rezultatima.
Izvoz ostaje glavni izvor prihoda grupacije, te čini 74,8% ukupnih poslovnih prihoda. Očekuje se dodatni rast prihoda od izvoza te viša razina ovih prihoda u odnosu na prethodnu godinu.
Nizak udio vlastitog kapital, odnosno uzimajući u obzir ostvarene gubitke i novo pogoršanje ovog pokazatelja, ostaje i dalje problem koji zahtijeva rješavanje u budućnosti.
Mjere koje su provedene u tijeku 2018. godine, kao i mjere koje se trenutno provode pokazuju kako je potrebno nastaviti financijsko restrukturiranje s naglaskom na daljnjem jačanju radnog kapitala, restrukturiranju obveza i povećanju vlastitog kapitala u strukturi izvora poslovanja što će uz rast profitabilnosti dovesti do dugoročno održivog poslovanja cjelokupne grupacije Đuro Đaković.
NOVA GRADIŠKA – Turistička zajednica Grada Nova Gradiška zap...
17.04.2025. u 20:00
SLAVONSKI BROD – U srijedu, 16. travnja 2025. godine, u poslijepodnevnim s...
16.04.2025. u 18:21
Samo za vas pregledali smo aktualne oglase u potrazi za poslovima u Brodsko-posa...
14.04.2025. u 14:00
Dok je posljednjih godina Slavonija bila simbol masovnog iseljavanja, danas se n...
08.04.2025. u 12:00
ZAGREB / HRVATSKA – Ministarstvo obrane Republike Hrvatske raspisalo je ja...
05.04.2025. u 17:00
Gradonačelnik Vinko Grgić raspisao je 24. ožujka javni poziv z...
27.03.2025. u 08:00
Brodsko-posavska županija posljednjih godina ulaže u promociju aktivnog...
20.03.2025. u 12:00
Nekad moćni domaći tekstilni div, Varteks, suočen s financijskim problemima i st...
19.03.2025. u 12:00
U samo dva tjedna, dionice Đure Đakovića doživjele su nevjerojatan rast, učetver...
18.03.2025. u 18:00
Pregledali smo aktualne oglase za posao na području Brodsko-posavske i P...
17.03.2025. u 14:00
Nakon više od desetljeća sablasne praznine, središte Slavonskog Broda p...
06.03.2025. u 12:00
Hrvatska je godinama svjedok drastičnog pada domaće poljoprivredne proizvodnje,...
03.03.2025. u 14:00
Ako tražite posao ili samo pratite što se nudi na t...
03.03.2025. u 12:00
Bivši potpredsjednik Vlade i ministar financija Zdravko Marić prona&scaro...
02.03.2025. u 17:00
Prošli tjedan, od 18. do 23. veljače 2025. godine, München je ponovn...
25.02.2025. u 10:00
Nakon sastanka čelnika Hrvatske narodne banke i predstavnika potrošačke u...
22.02.2025. u 17:00