Osnovna žarišta gubitaka su u poslovanju ĐĐ Specijalna vozila d.d. i ĐĐ Industrijska rješenja d.d.
Grupacija Đuro Đaković je u razdoblju 1 – 6 2019. godine ostvarila ukupne prihode u visini od 189,3 milijuna kuna, a ukupne rashode u visini od 202,6 milijuna kuna. Ostvaren je gubitak iz poslovanja u iznosu od 16,2 milijuna kuna. Od ukupnog rezultata na gubitak od prekinutog poslovanja odnosi se 2,9 milijuna kuna, dok je u redovnom poslovanju ostvaren gubitak od 13,3 milijuna kuna. Istovremeno je ostvaren pozitivan EBITDA u visini od 3,2 milijuna kuna, što čini EBITDA maržu od 1,7%.
Osnovna žarišta gubitaka su u poslovanju ĐĐ Specijalna vozila d.d. i ĐĐ Industrijska rješenja d.d.
Društvo ĐĐ Industrijska rješenja d.d. nakon donošenja Odluke o napuštanju proizvodnje teške opreme nalazi se u procesu završetka ranije ugovorenih poslova. Ovaj proces rezultirao je gubitkom i u drugom kvartalu, koji se iz operativnog poslovanja više ne očekuje dovršetkom potpisanih ugovora. Ovo društvo već ima znatno smanjenje broja zaposlenih, a očekuje se i dodatno smanjenje do kraja 2019. godine.
ĐĐ Specijalna vozila d.d. su ostvarila ukupne prihode u visini od 149,3 milijuna kuna, od čega je 90,5% ostvareno na tržištu EU, ali su poslovala s gubitkom u visini od 9,9 milijuna kuna i ostvarila su negativan EBITDA. Nepovoljan trend rasta cijena repromaterijala i vagonske opreme dodatno je potenciran nepravodobnim isporukama glavnih komponenata vagona. Poremećaji u isporukama su izravna posljedica neredovitog plaćanja dobavljačima što je u velikoj mjeri uvjetovano neadekvatnim izvorima financiranja projekata, kako u smislu cijene financiranja tako i kroz vremenski nepravovremeno odobravanje financiranja, a što nepovoljno utječe i na nabavne cijene. Dodatno, nedovoljna efikasnost u proizvodnji te povećana razina prekovremenog rada u cilju kompenziranja kašnjenja vagonske opreme imaju za posljedicu veći utrošak sati za proizvodnju, što značajno povećava cijenu koštanja u odnosu na prodajnu cijenu vagona utvrđenu ugovorima sklopljenim u 2018. godini. Navedene prodajne cijene su uvjetovane ulaskom na tržište ograničeno cijenama konkurencije, a dodatno su opterećene i troškovima razvoja. Kroz ugovore koji ulaze u proizvodnju u drugoj polovici ove godine postignute su značajno više prodajne cijene vagona, što u kombinaciji s internim mjerama vezanim za povećanje efikasnosti u proizvodnji predstavlja dva preduvjeta za promjenu trenda u poslovanju. Osim navedenog, u procesu je iznalaženje rješenja adekvatnog financiranja proizvodnje koje treba omogućiti smanjenje troškova nabave repromaterijala i opreme te kooperacije. Navedene četiri mjere imat će izravan utjecaj na promjenu trendova poslovanja u narednom razdoblju. Potvrđeni koncept i kvaliteta vagona kao rezultata vlastitog razvoja te intenzivne aktivnosti na tržištu, doveli su ĐĐ Specijalna vozila d.d. u završnu fazu ugovaranja proizvodnje za veliki dio 2020. godine.
Aktivni ugovori manjeg volumena za MORH, Patriju i Kongsberg potvrđuju ispravnost odluke o zadržavanju sposobnosti i relativno velikih kapaciteta u segmentu Obrane iako još uvijek nisu aktivirani značajniji ugovori koji bi s obzirom na bolju profitabilnost ovog dijela poslovanja trebali donijeti i znatno bolje rezultate. Aktualne aktivnosti prodaje trebale bi rezultirati ugovorima na nekoliko potencijalnih poslova.
Preostala dva društva grupacije ĐĐ posluju pozitivno i u skladu s planiranim rezultatima.
Izvoz ostaje glavni izvor prihoda grupacije, te čini 74,8% ukupnih poslovnih prihoda. Očekuje se dodatni rast prihoda od izvoza te viša razina ovih prihoda u odnosu na prethodnu godinu.
Nizak udio vlastitog kapital, odnosno uzimajući u obzir ostvarene gubitke i novo pogoršanje ovog pokazatelja, ostaje i dalje problem koji zahtijeva rješavanje u budućnosti.
Mjere koje su provedene u tijeku 2018. godine, kao i mjere koje se trenutno provode pokazuju kako je potrebno nastaviti financijsko restrukturiranje s naglaskom na daljnjem jačanju radnog kapitala, restrukturiranju obveza i povećanju vlastitog kapitala u strukturi izvora poslovanja što će uz rast profitabilnosti dovesti do dugoročno održivog poslovanja cjelokupne grupacije Đuro Đaković.
Brodsko-posavska županija uskoro bi se mogla naći na jednoj od najzanimljivijih...
26.10.2025. u 12:00
Grad Slavonski Brod i ove godine s ponosom organizira 28. Katarinski sajam &ndas...
22.10.2025. u 17:30
NOVA GRADIŠKA – Jučer je u Novoj Gradiški svečano otvoreno j...
11.10.2025. u 08:00
I dok Vlada govori o padu inflacije, građani diljem Hrvatske pitaju se – u...
10.10.2025. u 19:00
Cijena vadilice krumpira danas doseže i 300 tisuća eura – koliko stoji i n...
10.10.2025. u 10:00
SARAJEVO – Jučer, 25. rujna, svečano je otvoren Međunarodni turistički saj...
26.09.2025. u 20:00
Na Zagrebačkoj burzi prošloga je tjedna zabilježen pad Crobex indeksa, pr...
24.09.2025. u 20:00
U moru svakodnevnih oglasa za posao teško je pronaći one koji zaista nude...
23.09.2025. u 12:30
U prostorijama Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Slavonski B...
23.09.2025. u 10:00
Usred netaknute prirode Žumberka, na imanju Tihočaja, održan je PD Crane Forum 2...
18.09.2025. u 17:30
Slavonski Brod izrastao je na obali Save, ali rijeka je desetljećima bila vi&sca...
18.09.2025. u 12:30
SLAVONSKI BROD – U organizaciji Sindikata metalaca Hrvatske – Indust...
18.09.2025. u 10:00
Na međunarodnom sajmu DSEI u Londonu potpisan je strateški važan ugovor i...
12.09.2025. u 17:30
NOVA GRADIŠKA- Nakon višemjesečnog iščekivanja i br...
08.09.2025. u 10:00
Još nas samo nekoliko tjedana dijeli od trenutka kada će Nova Gradi&scaro...
04.09.2025. u 07:30
Grad Nova Gradiška privodi kraju jedan od ključnih infrastrukturnih proje...
02.09.2025. u 20:00