Na autocesti A3, najprometnijoj, ali i najopasnijoj prometnici u ovom dijelu Europe – posebice na dionici koja prolazi kroz Brodsko-posavsku županiju – uskoro započinju opsežni radovi sanacije vrijedni gotovo deset milijuna eura. Riječ je o jednom od najvećih infrastrukturnih zahvata na hrvatskoj cestovnoj mreži ove godine, kojim se nastoji produžiti vijek trajanja kolničke konstrukcije, ali i povećati sigurnost prometa na autocesti kojom svakodnevno prolaze tisuće vozila.
Hrvatske autoceste još su u proljeće 2025. raspisale javni natječaj za izvođača radova, s ciljem da se zahvat projektira i provede u skladu s podacima o prosječnom godišnjem dnevnom prometu za idućih dvadeset godina. Ugovor u vrijednosti od 9.624.876,62 eura (bez PDV-a) potpisan je 17. lipnja, a posao je povjeren zajednici ponuditelja koju čine Strabag i Osijek-Koteks. Njihova ponuda bila je jedna od tri pristigle, a izvođači imaju godinu dana da završe radove.
Sanacija će obuhvatiti više razina konstrukcije ceste, a fokus radova bit će na obnovi kolničkog sloja, za koji je utvrđeno da je debljine tek šest centimetara, uz nosivi sloj od dvanaest centimetara. Sanirat će se i cementna stabilizacija te sloj od drobljenog kamenog materijala, svaki po dvadeset i pet centimetara debljine, kao i zaustavna traka koju čine asfaltbeton i drobljeni kameni metal debljine trideset i sedam centimetara. Cilj ovakvog pristupa nije samo kozmetička obnova, već dubinska rekonstrukcija prometnice kako bi mogla izdržati sve veće opterećenje prometa, osobito u sezoni kada je broj vozila znatno iznad prosjeka.
Dionica koja prolazi kroz Brodsko-posavsku županiju poznata je kao jedan od najkritičnijih dijelova ove prometnice – kako po broju vozila, tako i po broju prometnih nesreća. Statistike govore u prilog tome da je riječ o najopasnijoj autocesti u ovom dijelu Europe, što ovu investiciju čini ne samo nužnom, nego i hitnom.
Nova kolnička konstrukcija dimenzionirana je tako da odgovori na sve veće zahtjeve suvremenog prometa, a Hrvatske autoceste poručuju kako će se radovi izvoditi u fazama, uz minimalno ometanje prometa. Ako sve bude teklo prema planu, do ljeta 2026. godine ovaj dio autoceste bit će znatno sigurniji, otporniji i kvalitetniji za sve sudionike u prometu.