Sufinanciranje troškova autobusnog prijevoza za učenike
Nemalo su bili šokirani načelnici brodsko-posavskih općina kada su od autobusnih prijevoznika, čije usluge za odlazak u školu i povratak kući koriste učenici srednjih škola, dobili dopis u kojem se traži da počnu snositi 25 posto pune cijene prijevoza. Radi se o tome da se iz državnog proračuna sufinancira 75 posto cijene autobusne karte, pa su autobusni prijevoznici u tome do sada nalazili svoju računicu i nisu tražili niti od roditelja niti od jedinica lokalne samouprave da snose preostalih 25 posto cijene mjesečne karte. Prijevoznici sada kažu da nisu u mogućnosti snositi tu razliku i traže da općine iskažu svoju mogućnost i spremnost da snose određeni postotak pune cijene.
Naravno da to nikome ne odgovara, tim više što su autobusni prijevoznici poprilično podigli cijene mjesečne karte, što je sasvim neočekivano, jer cijena goriva se nije drastičnije mijenjala, pa tako prijevoz učenika iz Velike Kopanice do Slavonskog Broda sada stoji 1100 kuna (iako je cijena radničke mjesečne karte upola manja – 528 kuna!)
Naizgled, ne radi se o velikim iznosima, ali općine niti Županija to u svojim proračunima nemaju planirano, a i kad bi se planirale morali bi se odreći puno drugih stvari, jer na godišnjoj razini to nije mali iznos. Primjerice za Općinu Velika Kopanica to bi bilo oko 150 do 200 tisuća kuna godišnje!
Radi toga, dogovorena je koordinacija načelnika, koja se održala u petak u Brodsko-posavskoj županiji. Županijski čelnici i načelnici svakako će nastojati naći najbolji model i rješenje problema, no pitanje je hoće li naći načina i s autobusnim prijevoznicima dogovoriti model plaćanja koji neće opteretiti niti njihove proračune, ali ni džepove ionako osiromašenih roditelja.
I dok jedni ukazuju na to da je sve počelo kada je hrvatski autoprijevoznički gigant Autotrans d.o.o. (većinski vlasnik požeškog APP-a d.d., koji je samo u 2015. imao čistu dobit 3,1 milijun kuna, dok je čista dobit 2016. iznosila 2,2 milijuna) prešao u ruke tvrtke Arriva Croatia d.o.o., koja je u Hrvatskoj već bila vlasnik osječkog Panturista. Međunarodni gigant Arriva (dio Deutsche Bahna, posluje u Češkoj, danskoj, Mađarskoj, Italiji, Nizozemskoj, Poljskoj, Portugalu, Srbiji, Slovačkoj, Sloveniji, Španjolskoj, Švedskoj, Velikoj Britaniji i Hrvatskoj) sada u Hrvatskoj drži četvrtinu autoprijevozničkog tržišta (vozni park sa 600 autobusa, 11,5 milijuna putnika, 1.418 zaposlenih, upravlja s 27 kolodvora i 12 servisnih centara te 15 turističkih agencija), a zanimljivo je da je prilikom Arrivinog preuzimanja APP-a veći broj zaposlenih dao otkaz jer su ponuđene plaće bile premalene.
Očito je međunarodni gigant osjetio da se ovdje može dodatno zaraditi, a za njim su se poveli i manji, lokalni autoprijevoznici koji su godinama nastojali naći model kojim vi se uklopili i nametnuli u odnosu na velike prijevoznike.
Međutim, indikativna razlika između cijene radničke i učeničke mjesečne karte sve više bode u oči. Sjetimo se, nekada je učenička karta bila i do 40 posto jeftinija nego radnička, a sada je radnička postala jeftinija od učeničke 50 i više posto! Mnogi to možda i nisu uočavali, jer modeli financiranja i sufinanciranja su se mijenjali, ali otkako je država počela sufinancirati 75 posto mjesečne karte za srednjoškolce, cijene divljaju. Primjerice, 2007. cijena prosječne autobusne karte za srednjoškolca u Hrvatskoj je iznosila 447 kuna, u prvoj polovici 2009. dosegnula je 568 kuna, 2013. je već iznosila 600 kuna… Jasno je onda da su načelnici osjetili potrebu da se zajedno bore protiv svojevrsne ucjene autobusnih prijevoznika (koji i dalje posluju s dobiti), ali čini se da to neće biti dovoljno i da se udružiti moraju sve hrvatske županije.
Izvor: Posavska Hrvatska
Foto: Ilustracija
Nakon gotovo dva desetljeća pauze, temeljno vojno osposobljava...
05.06.2025. u 13:00
SLAVONSKI BROD – Novi saziv Gradskog vijeća Grada Slavonskog Broda konstit...
04.06.2025. u 12:00
SLAVONSKI BROD – Grad Slavonski Brod i dalje ostaje pod vodstvom Mirka Dus...
02.06.2025. u 14:00
U drugom krugu lokalnih izbora održanom u nedjelju, 1. lipnja 2025., građani Bro...
01.06.2025. u 20:13
SLAVONSKI BROD – Nedjelja je, 1. lipnja 2025., a građani Brodsko-posavske...
01.06.2025. u 08:00
SLAVONSKI BROD – Umjesto očekivanog sučeljavanja kandidata za gradonačelni...
29.05.2025. u 18:00
Tko je Josip Vidaković – kandidat koji je ozbiljno poljuljao općinsku vlas...
28.05.2025. u 12:00
Iako je sve mirisalo na kraj izborne utrke, Bukovlje ipak ide u drugi krug. Nako...
26.05.2025. u 08:00
Pred Slavonskim Brodom je odluka – u drugom krugu lokalnih izbora građani...
23.05.2025. u 12:00
Ako bi se lokalni izbori u Brodsko-posavskoj županiji 2025. mogli sažeti u jednu...
20.05.2025. u 08:00
Općina Garčin, sa svega 4000 stanovnika, i ove je godi...
19.05.2025. u 15:00
Dok su se u većini općina lokalni izbori 2025. odvijali po poznatom obrascu, s o...
19.05.2025. u 10:00
Na dva biračka mjesta u općini Vrpolje i jednom u Bukovlju ponovit će se izbori...
19.05.2025. u 08:08
Sinoć smo, odmah nakon zatvaranja birališta, kao prvi u regiji objavili p...
19.05.2025. u 07:10
Iako svi glasovi još nisu prebrojani, preliminarni rezultati lokalnih izb...
18.05.2025. u 21:47
U 21 sat na stranici izbori.hr objavljeni su privremeni rezultati lokalnih izbor...
18.05.2025. u 21:33