Turizam
Ljetne praznike u Hrvatskoj planira provesti 74 posto ispitanika, znatno više u odnosu na 2021. Odsjest će primarno u privatnom smještaju, kod odabira destinacije najvažniji im je omjer cijene i kvalitete, a više od koronavirusa brine ih geopolitička situacija u Europi, pokazuju to rezultati redovnog istraživanja MasterIndex koje je provela agencija Improve.
U 2020. je tako 54 posto ispitanika planiralo ljetni godišnji odmor, a 2021. godini broj onih koji imaju takve planove porastao je na 68 posto. Otad se rast nešto usporio, pa ove godine ljetovanje u Hrvatskoj planira 74 posto ispitanika. Među njima prednjače oni s većim primanjima te ispitanici iz Zagreba (87 posto).
Financije kao glavni izazov kad je riječ o putovanjima
Financijska nesigurnost ove je godine još snažniji motiv za propuštanje ljetovanja u Hrvatskoj. U 2021. godini istaknulo ju je 28 posto ispitanika, dok se ta brojka u 2022. godini podignula za 15 postotnih bodova, pa je čak 43 posto onih koji neće na ljetni odmor upravo financije istaknulo kao glavni razlog. Poslovne obveze omest će planove 22 posto ispitanika, a 18 posto njih živi na moru pa nemaju potrebu putovati.
Privatni smještaj najpoželjnija opcija
Kao i prethodnih godina, većina ispitanika ove godine planira ljetovati u privatnom smještaju, njih 52 posto, a na drugom je mjestu boravak u vlastitu smještaju ili kod rodbine i prijatelja (35 posto) koji uglavnom biraju ispitanici bez osobnih primanja (58 posto), odnosno s vrlo niskim primanjima (do 2.800 kuna, 42 posto) i stanovnici Zagreba (49 posto). Na trećem je mjestu smještaj u hotelima (18 posto) koji najvećim dijelim biraju ispitanici s primanjima većim od 9.000 kuna, dok je interes za kampiranjem pokazalo samo sedam posto Hrvata.
Online rezervacije najpopularnije
Za većinu ispitanika, njih 56 posto, najpopularniji način rezervacije smještaja je online, putem specijaliziranih web-stranica ili stranica turističkih agencija, a ispitanici primarno smještaj plaćaju karticama (češće debitnim nego kreditnim i češće jednokratno nego obročno), gotovina je na drugome mjestu, a raste popularnost plaćanja internetskim bankarstvom.
"Prije rezervacije smještaja, prosječan turist posjeti 38 turističkih web-stranica i planira putovanje pet tjedana unaprijed, dok veći dio putovanja plaća digitalno", rekao je Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda za Hrvatsku i Rumunjsku.
Kaže da ovakvi trendovi potiču svakog poduzetnika u turizmu da prihvati digitalizaciju uspostavljanjem svoga digitalnog identiteta i prisutnosti u digitalnoj sferi.
"Poduzetnici moraju držati korak s potrošačima na njihovim sve više digitaliziranim potrošačkim putovanjima. Za odabir destinacije najvažniji su omjer cijene i kvalitete", kaže Vladimirescu.
Mladima bitan noćni život, drugima mirne destinacije
Istraživanje je pokazalo da je najbitnija stavka prilikom odabira destinacije percepcija omjera cijene i kvalitete (68 posto), a slijede troškovi smještaja (64 posto).
Gotovo polovica ispitanika izjavila je da su im draže manje gužve zbog čega biraju nešto osamljenije destinacije poput manjih mjesta ili otoka.
Očekivano, to je manje važno mladima koji prilikom odabira destinacije veću pozornost pridaju dobrom noćnom životu, koncertima ili nekim drugim specifičnim događajima, mogućnostima za kupovanje, ali i troškovima prijevoza. Da su im pri odabiru destinacije važni klimatski uvjeti, navodi 41 posto ispitanika, a nešto više to ističu ispitanici iz sjeverne Hrvatske (55 posto).
I rat utječe na putovanja
U odnosu na prethodnu godinu, ispitanici putuju bezbrižnije – čak 61 posto njih, za razliku od 51 posto 2021., izjavilo je da ih ništa u vezi s putovanjem ne brine. Zanimljivo je da se ove godine znatno manje brinu za infekciju koronavirusom (osam posto u usporedbi s 20 posto u 2021.), no na vrh popisa briga sada je isplivala geopolitička situacija u Europi koja zabrinjava 28 posto ispitanika.
Kad je riječ o budućim planovima za putovanja, koji sežu nešto dalje od ovog ljeta, najveći broj ispitanika, njih 83 posto, planira putovati unutar zemlje. U susjedne države planira putovati 23 posto ispitanika, a 21 posto unutar kontinenta, dok je osam posto njih u istraživanju navelo da nemaju planova za putovanje, pokazuje istraživanje MasterIndex.
P.hr/I.B.
U Velikoj vijećnici slavonskobrodske Županijske uprave održan...
27.06.2025. u 16:00
SLAVONSKI BROD – Dok se dio Hrvatske još uvijek suočava s posljedic...
25.06.2025. u 12:00
Pregledali smo stotine oglasa za posao objavljenih na području Brodsko-posavske...
23.06.2025. u 12:00
Nova Gradiška jučer je bila središte gospodarskih i vinskih zbivan...
15.06.2025. u 14:00
U vremenu kada se trgovci sve češće bore s rastućim troškovima, ko...
13.06.2025. u 16:00
SLAVONSKI BROD – Unatoč godinama stagnacije i iseljavanja, Brodsko-posavsk...
10.06.2025. u 12:00
SLAVONSKI BROD – Središnji gradski trg ove je nedjelje postao živo,...
08.06.2025. u 17:06
Ministarstvo obrane Republike Hrvatske raspisalo je javni natječaj za prijem 46...
08.06.2025. u 14:00
U jeku priprema za ljetne radove na terenu, Hrvatske šume raspisale su kr...
06.06.2025. u 12:00
Inflacija koja ne popušta i sve skuplje osnovne potrepštine natjer...
06.06.2025. u 10:00
SLAVONSKI BROD – Središnji gradski trg Ivane Brlić-Mažuranić, pozna...
03.06.2025. u 20:00
Dok se prosječna hrvatska neto plaća u prvom tromjesečju 2025. približila iznosu...
29.05.2025. u 20:00
Poduzetnici sa sjedištem u Slavonskom Brodu ostvarili su u 2023. godini z...
28.05.2025. u 14:00
Za vas smo i ovog ponedjeljka pregledali najatraktivnije oglase za posao...
26.05.2025. u 12:00
NOVA GRADIŠKA – Uz miris svježe procvalih latica,...
16.05.2025. u 20:00
Na jučer održanoj redovitoj koordinaciji sustava turističkih zajednica Brodsko-p...
15.05.2025. u 10:00