Sigurnija kupnja, niže cijene dostave paketa i smanjeno geoblokiranje
Početkom svibnja 2015. Europska Komisija (EK) je donijela Strategiju jedinstvenog digitalnog tržišta (DSM) s ciljem poticanja rasta i razvoja tržišta EU. Strategija predviđa niz mjera poput Prijedloga Uredbe o prekograničnoj dostavi paketa, objavljenog krajem svibnja 2016. i Prijedloga uredbe o geografskom blokiranju i drugim oblicima diskriminacije na unutarnjem tržištu na temelju nacionalnosti, mjesta boravišta ili mjesta poslovnog nastana klijenata (prijedlog uredbe o geoblokiranju).
Nacrtom Uredbe o prekograničnoj dostavi paketa EK predlaže nova pravila za e-trgovinu s obzirom na to da je tržište dostave paketa prepoznato kao vrlo kompetitivno, inovativno i brzorastuće, a sve kako bi pomogla potrošačima i tvrtkama da iskoriste sve prednosti jedinstvenog tržišta EU. Ove mjere bi trebale omogućiti lakšu i pouzdaniju kupnju i prodaju robe i online usluga potrošačima i tvrtkama na području cijele EU.
Prijedlog uredbe jamči veću transparentnost u poslovnim procesima, javnu objavu dijela tržišnih podataka kao što su cijene za pojedine kategorije pošiljaka iz sustava e-trgovine te jasnija pravila u regulaciji tržišta paketskih usluga.
Prijedlogom uredbe o geoblokiranju potrošačima se želi omogućiti bolji pristup robi i uslugama na jedinstvenom tržištu EU na način da se trgovce spriječi u izravnoj i neizravnoj diskriminaciji, odnosno segmentiranjem tržišta na temelju boravišta potrošača.
Krajnji cilj navedenih mjera je snižavanje cijena dostave paketa na području EU i povećanje opsega internetske trgovine. Najveća dobit za građane, uz povećanu sigurnost kupovine i manje cijene usluge dostave paketa, očitovat će se i kroz bitno smanjeno geoblokiranje pa će trgovci imati obvezu internetske prodaje svim potrošačima iz EU bez obzira u kojoj zemlji EU se nalaze. Uz planirani rast e-trgovine, donošenje ovih pravila rezultirat će lakšom prekograničnom dostavom, boljom zaštitom potrošača te mogućnošću da svaki potrošač iz bilo kojeg dijela EU proizvode može naručivati i kupovati iz drugih članice EU po transparentnim uvjetima i cijenama. Novim pravilima, koje predlaže EK u okviru DSM-a, postići će se harmonizacija tržišta dostave paketa i transparentnost cijena, ukinut će se barijere za online kupovinu te potrošačima omogućiti kupovanje pod jednakim uvjetima. Na taj način će i hrvatski građani moći kupovati u cijeloj EU.
Nakon dugog i prepoznatljivog mandata, tijekom kojeg je Turistička zajednica Bro...
06.12.2025. u 08:00
Na današnjoj sjednici Vlade Republike Hrvatske donesene su odluke koje će...
04.12.2025. u 20:00
Na 40. Forumu poslovanja nekretninama, održanom u organizaciji Hrvatske gospodar...
03.12.2025. u 17:30
S početkom adventskih događanja i povećanim prometom tijekom blagdana, Ministars...
01.12.2025. u 15:00
Slavonija, Banija i Kordun ponovno su se našli u najtamnijoj nijansi Euro...
30.11.2025. u 16:00
U Sportskoj dvorani Vijuš jučer je otvoren 28. Katarinski sajam, manifest...
22.11.2025. u 16:00
Ranč Ramarin u Garčinu ove će zime postati mjesto okupljanja nekih od najutjecaj...
20.11.2025. u 18:30
Tražite posao ili razmišljate o promjeni karijere? Brodsko-posavska župan...
20.11.2025. u 12:30
Slavonski Brod uskoro će postati središte rasprave o jednoj od najvažniji...
12.11.2025. u 17:30
Hrvatska udruga poslovnih žena „Krug“, nacionalna mreža uspje&scaron...
10.11.2025. u 10:00
Brodsko-posavska županija uskoro bi se mogla naći na jednoj od najzanimljivijih...
26.10.2025. u 12:00
Grad Slavonski Brod i ove godine s ponosom organizira 28. Katarinski sajam &ndas...
22.10.2025. u 17:30
NOVA GRADIŠKA – Jučer je u Novoj Gradiški svečano otvoreno j...
11.10.2025. u 08:00
I dok Vlada govori o padu inflacije, građani diljem Hrvatske pitaju se – u...
10.10.2025. u 19:00
Cijena vadilice krumpira danas doseže i 300 tisuća eura – koliko stoji i n...
10.10.2025. u 10:00
SARAJEVO – Jučer, 25. rujna, svečano je otvoren Međunarodni turistički saj...
26.09.2025. u 20:00