Iako se u nacionalnim okvirima ne bilježe značajne promjene na ljestvici najvećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, pregled županijskih tržišta otkriva zanimljive pomake. Prema najnovijem izvješću Agencije za tržišno natjecanje, Kaufland drži dominaciju u Brodsko-posavskoj županiji, zauzimajući 20-30% tržišnog udjela, dok Lidl i Konzum Plus dijele drugo mjesto, svaki s udjelom od 10-20%. Tržišnu konkurenciju u ovoj županiji dodatno pojačavaju Boso i Spar, koji također bilježe zapažene rezultate.
Kaufland – lider u Brodsko-posavskoj županiji
Kaufland se pokazuje kao najdominantniji trgovac u Brodsko-posavskoj županiji, zauzimajući između 20 i 30% tržišnog udjela. Ova pozicija potvrđuje Kauflandovu strategiju kontinuiranog širenja prodajnih mjesta, ali i prilagodbe asortimana potrebama lokalnog stanovništva. Njihova sposobnost održavanja konkurentnih cijena, pogotovo u izazovnim vremenima inflacije, čini ih ključnim igračem na tržištu mješovitom robom.
Lidl i Konzum Plus – stabilna pozicija na tržištu
Na drugom mjestu, s tržišnim udjelom od 10-20%, nalaze se Lidl i Konzum Plus. Ova dva trgovačka lanca konkuriraju jedan drugome ne samo cijenama, nego i pristupom potrošačima. Lidl, poznat po svojoj strategiji niskih cijena i povremenim akcijama, uspio je zadržati svoj udio, unatoč povećanoj konkurenciji. Konzum Plus, s druge strane, kao domaći lanac, koristi svoju prisutnost i povjerenje potrošača u lokalnoj zajednici, što mu omogućava zadržavanje stabilnog tržišnog udjela.
Boso i Spar – manji, ali značajni igrači
Boso, kao regionalni lanac, zauzima 10-20% tržišnog udjela u Brodsko-posavskoj županiji, čime pokazuje da domaći lanci i dalje mogu konkurirati velikim međunarodnim igračima. Njegova prisutnost u ruralnim dijelovima županije, kao i prilagođenost lokalnim potrebama, omogućavaju mu da se održi na tržištu. Spar, s tržišnim udjelom od 5-10%, nastavlja svoj rast, iako s nešto sporijom dinamikom u odnosu na konkurente.
Širi kontekst – nacionalna slika
Na nacionalnoj razini, prvih deset najvećih trgovaca u Hrvatskoj, uključujući Konzum Plus, Lidl, Plodine, Spar, Kaufland i druge, zabilježilo je ukupni prihod od 6,7 milijardi eura u 2023. godini, što predstavlja povećanje od 16,5% u odnosu na prethodnu godinu. Najveći rast tržišnog udjela bilježe Studenac i Spar, dok su Plodine, Lidl, Tommy i Trgovina Krk zabilježili blagi pad. Unatoč tome, na vrhu nema značajnijih promjena – Konzum Plus i dalje prednjači, dok Lidl i Kaufland zadržavaju svoje pozicije.
Značaj lokalnih tržišta i uloga trgovačkih lanaca
Iako se na nacionalnoj razini ne bilježe drastične promjene, lokalna tržišta poput onog u Brodsko-posavskoj županiji pokazuju kako trgovački lanci prilagođavaju svoje strategije specifičnim potrebama potrošača. Kauflandova dominacija u ovoj županiji ukazuje na uspješnu politiku upravljanja i prilagodbe, dok su Lidl i Konzum Plus našli svoje mjesto u srcima potrošača kroz stabilne cijene i raznovrstan asortiman.
Zanimljivo je promatrati i poziciju regionalnih lanaca poput Boso-a, koji, unatoč konkurenciji velikih međunarodnih igrača, uspijevaju održati stabilan tržišni udio zahvaljujući lokalnom fokusu i prepoznatljivosti među potrošačima. U budućnosti možemo očekivati daljnju prilagodbu ovih lanaca lokalnim specifičnostima i potrebama, kako bi zadržali svoje tržišne pozicije.
Tržišni udjeli trgovačkih lanaca, iako na prvi pogled mogu izgledati stabilni, u pozadini otkrivaju dinamično tržište na kojem svaki igrač traži priliku za širenje, poboljšanje usluge i povećanje konkurentnosti.
Dok je posljednjih godina Slavonija bila simbol masovnog iseljavanja, danas se n...
08.04.2025. u 12:00
ZAGREB / HRVATSKA – Ministarstvo obrane Republike Hrvatske raspisalo je ja...
05.04.2025. u 17:00
Gradonačelnik Vinko Grgić raspisao je 24. ožujka javni poziv z...
27.03.2025. u 08:00
Brodsko-posavska županija posljednjih godina ulaže u promociju aktivnog...
20.03.2025. u 12:00
Nekad moćni domaći tekstilni div, Varteks, suočen s financijskim problemima i st...
19.03.2025. u 12:00
U samo dva tjedna, dionice Đure Đakovića doživjele su nevjerojatan rast, učetver...
18.03.2025. u 18:00
Pregledali smo aktualne oglase za posao na području Brodsko-posavske i P...
17.03.2025. u 14:00
Nakon više od desetljeća sablasne praznine, središte Slavonskog Broda p...
06.03.2025. u 12:00
Hrvatska je godinama svjedok drastičnog pada domaće poljoprivredne proizvodnje,...
03.03.2025. u 14:00
Ako tražite posao ili samo pratite što se nudi na t...
03.03.2025. u 12:00
Bivši potpredsjednik Vlade i ministar financija Zdravko Marić prona&scaro...
02.03.2025. u 17:00
Prošli tjedan, od 18. do 23. veljače 2025. godine, München je ponovn...
25.02.2025. u 10:00
Nakon sastanka čelnika Hrvatske narodne banke i predstavnika potrošačke u...
22.02.2025. u 17:00
U moru oglasa za posao koji svakodnevno kruže tržištem rada, pronaći one koji do...
18.02.2025. u 14:00
Podaci Financijske agencije i Hrvatske narodne banke otkrivaju zabrinjavajući tr...
10.02.2025. u 20:00
Brodsko-posavska županija u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca nastavlja s...
10.02.2025. u 16:00