User-friendly platforma
Malo je poznato, ali hrvatski potrošači, baš kao i svi europski, prigovore protiv trgovaca od kojih su proizvode kupili putem interneta, od veljače 2016. godine jednostavno i brzo mogu rješavati putem internetske platforme ORS (online dispute resolution platform) Europske komisije.
Platforma je zamišljena poprilično user friendly: smatrate li da ste u procesu neke online kupovine bili oštećeni, sustav vam omogućava da putem online platforme prijavite svoj problem te “uploadate” svu dokaznu dokumentaciju, a ovisno o tome u kojoj je državi registriran trgovac, tamošnja će tijela, prijavljena u sustav kao ispomoć u rješavanju internetskih sporova, pokušati pomoći da ostvarite svoja potrošačka prava.
Podaci Ministarstva gospodarstva, međutim, pokazuju kako Hrvati platformu rijetko koriste: tijekom 2017. godine, naime, potrošači iz Hrvatske putem platforme su podnijeli sve skupa 309 prijava vezanih uz kupovinu putem interneta na trgovce na području Europske unije, Islanda i Norveške dok su 140 pritužbi podnijeli potrošači s područja Europske unije, Islanda i Norveške na trgovce unutar Republike Hrvatske.
Što se tiče vrsta pritužbi, Hrvati su se putem platforme najčešće javljali zbog pitanja prava putnika u zračnom prijevozu, kupovine obuće i odjeće, elektroničkih proizvoda te proizvoda informacijske i komunikacijske tehnologije.
Stvar teče na sljedeći način: potrošač je prvo dužan pokušati prigovor riješiti direktno s trgovcem, a ne pođe li mu to za rukom, pritužbu podnosi putem platforme te u dogovoru s trgovcem odabire tijelo koje će pokušati riješiti njegov potrošački spor.
Tijela koja su u našoj zemlji zadužena za rješavanje sporova su redom Sud časti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), Sud časti Hrvatske obrtničke komore, Centar za mirenje pri HGK, Centar za mirenje Hrvatske obrtničke komore, Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca, Centar za mirenje Hrvatskog ureda za osiguranje, Profi Test d.o.o. Centar za mirenje “Medijator” i Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za mirenje.
Koliko se platforma rijetko koristi pokazuje podatak da Centar za mirenje HGK od uvođenja ove usluge - nije zaprimio niti jedan jedini internetski prijedlog za mirenje.
Izvor: Novac.hr
NOVA GRADIŠKA – Turistička zajednica Grada Nova Gradiška zap...
17.04.2025. u 20:00
SLAVONSKI BROD – U srijedu, 16. travnja 2025. godine, u poslijepodnevnim s...
16.04.2025. u 18:21
Samo za vas pregledali smo aktualne oglase u potrazi za poslovima u Brodsko-posa...
14.04.2025. u 14:00
Dok je posljednjih godina Slavonija bila simbol masovnog iseljavanja, danas se n...
08.04.2025. u 12:00
ZAGREB / HRVATSKA – Ministarstvo obrane Republike Hrvatske raspisalo je ja...
05.04.2025. u 17:00
Gradonačelnik Vinko Grgić raspisao je 24. ožujka javni poziv z...
27.03.2025. u 08:00
Brodsko-posavska županija posljednjih godina ulaže u promociju aktivnog...
20.03.2025. u 12:00
Nekad moćni domaći tekstilni div, Varteks, suočen s financijskim problemima i st...
19.03.2025. u 12:00
U samo dva tjedna, dionice Đure Đakovića doživjele su nevjerojatan rast, učetver...
18.03.2025. u 18:00
Pregledali smo aktualne oglase za posao na području Brodsko-posavske i P...
17.03.2025. u 14:00
Nakon više od desetljeća sablasne praznine, središte Slavonskog Broda p...
06.03.2025. u 12:00
Hrvatska je godinama svjedok drastičnog pada domaće poljoprivredne proizvodnje,...
03.03.2025. u 14:00
Ako tražite posao ili samo pratite što se nudi na t...
03.03.2025. u 12:00
Bivši potpredsjednik Vlade i ministar financija Zdravko Marić prona&scaro...
02.03.2025. u 17:00
Prošli tjedan, od 18. do 23. veljače 2025. godine, München je ponovn...
25.02.2025. u 10:00
Nakon sastanka čelnika Hrvatske narodne banke i predstavnika potrošačke u...
22.02.2025. u 17:00