Od 1. srpnja 2025. na snagu stupaju nove odredbe o popustima u elektroničkoj naplati cestarine (ENC) koje uvodi Hrvatske autoceste (HAC). Promjene se odnose na sve korisnike – kako one s lakim tako i s teškim vozilima – s ciljem ujednačavanja i uravnoteženja sustava popusta, stoji u službenom priopćenju HAC-a.
Prema novom modelu, korisnicima lakih vozila – dakle onima iz I.A, I. i II. skupine – ostaje dosadašnji popust od 21,74 % u pre-paid modelu (uplata unaprijed na ENC račun). Također, ostaje na snazi i sezonski popust od 33,48 %, koji vrijedi od 1. studenoga do 31. ožujka za vozače lakih vozila u istom modelu.
Za razliku od prethodnih godina u kojima su teška vozila (III. i IV. skupina) uživala značajno izdašnije popuste, sada će se i njihovi iznosi ujednačiti s onima za laka vozila. Od srpnja nadalje, i u pre-paid i u post-paid modelu, teška vozila ostvarivat će popust od 21,74 %, što znači kraj dugogodišnje prakse povlaštene tarife za tu kategoriju vozila.
Iz HAC-a objašnjavaju da u posljednjih 20 godina nije bilo povećanja cestarine za tešku kategoriju vozila, niti su ta vozila bila uključena u sezonska poskupljenja, dok su laka vozila redovno bila obuhvaćena svim promjenama.
– Teška vozila nisu proporcionalno sudjelovala u troškovima izgradnje i održavanja infrastrukture. S ciljem osiguranja jednakosti, odlučili smo izjednačiti sve poticaje za korisnike ENC-a – poručuju iz HAC-a.
Uz financijsko ujednačavanje, HAC mijenja i pravila vezana uz emisijske norme vozila. Emisijski popust za vozila norme EURO V i EEV snižava se na 3 %, dok se za vozila norme EURO VI smanjuje na 7 %.
Najveći rez osjetit će vozači s vozilima EURO IV norme, za koje se emisijski popust potpuno ukida. Ipak, i tim vozilima ostaje standardni ENC popust od 21,74 %.
Kako navode iz HAC-a, vozila s normom EURO IV već dvije godine u europskim državama ne ostvaruju emisijske olakšice, pa se Hrvatska tim potezom samo uskladuje sa standardima EU-a.
Ove izmjene izazvat će, očekivano, reakcije prijevoznika i vlasnika teških teretnih vozila, koji su dosad uživali višestruke popuste, posebno u post-paid modelu i temeljem eko normi. No iz HAC-a naglašavaju da je riječ o koraku prema pravednijem i održivijem sustavu, gdje svi sudionici cestovnog prometa ravnopravno doprinose održavanju infrastrukture.
Popusti se ne ukidaju – već se racionaliziraju i izjednačuju, poruka je kojom Hrvatske autoceste žele smiriti moguće nezadovoljstvo.
U petak će Slavonski Brod još jednom zastati u tišini i sjećanju....
12.11.2025. u 20:00
Kada smo prije mjesec dana objavili tekst Tko preživi – dočekat će termin&...
12.11.2025. u 12:30
Nova Gradiška, 12. studenog 2025. – Jučer je započela prva faza rad...
12.11.2025. u 10:00
Slavonski Brod, 11. studenog 2025. – Komunalno društvo "Komunalac"...
12.11.2025. u 07:30
Kako bi izgledalo da fotografije stare više od sto godina mogu „pro...
11.11.2025. u 19:55
Dio vijećnika Županijske skupštine Brodsko-posavske županije održao je pr...
11.11.2025. u 15:00
Državni inspektorat Republike Hrvatske objavio je kako se iz prodaje povlači PIK...
10.11.2025. u 20:00
Upravni odbor Zaklade hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovi...
10.11.2025. u 17:30
Na Trgu Ivane Brlić-Mažuranić ponovno se postavlja panoramski kotač kao jedna od...
10.11.2025. u 12:15
Premda se nalazimo u srcu studenoga, vrijeme u Brodsko-posavskoj županiji ovih ć...
10.11.2025. u 07:30
ŠALE IZ BRODA I BRODSKE ŽUPE JOJ, FUGO, FUGO... ...
09.11.2025. u 20:00
Policijski službenici Policijske uprave brodsko-posavske nastavljaju sa pojačani...
08.11.2025. u 20:00
EUinMyRegion Media Trips studijski je program Europske komisije za regionalne i...
08.11.2025. u 12:00
Povodom obilježavanja Nacionalnog dana dobrovoljnih davatelja krvi, Gradsko dru&...
08.11.2025. u 08:02
U Rešetarima se ovih dana otvorilo ozbiljno pitanje zaštite radnič...
07.11.2025. u 17:46
Po četvrti put zaredom, učenici i nastavnici Osnovne škole Sibinjskih žrt...
07.11.2025. u 12:30