insurpad

Brzo i digitalno

Unesi registraciju i usporedi ponude osiguranja

Život

Primijetite li ove simptome, smanjite količinu kave

Autor: 035portal Datum objave: 17.10.2022. u 16:00

Primijetite li ove simptome, smanjite količinu kave

Ispijanje više od prosječne četiri šalice kave dnevno uzrokuje neke nuspojave Neki ljudi su uvjereni da im neće biti ništa ako piju koliko god hoće kave, dok drugi smatraju da im smeta prevelika količina kofeina. Jedna studija, koja je procjenjivala 40 tisuća odraslih ljudi, otkrila je da ispijanje više od prosječne četiri šalice kave dnevno uzrokuje neke nuspojave, prenosi net.hr.

 

1. Osjećaj anksioznosti

 

Prosječna šalica kave sadrži 95 miligrama kofeina. Dakle, ako biste popili više od četiri šalice kave, unijeli biste oko 500 miligrama kofeina dnevno. Jedna studija koju je proveo Journal od Psychopharmacology navodi da veliki konzument kofeina može osjetiti visok nivo stresa, anksioznosti pa čak i depresije. Studija kaže da se konzumacija više od tisuću miligrama kofeina tjedno čak pokazala kao izazivač visoke anksioznosti.

 

2. Loš san

 

Redovito konzumiranje velike količine kave može prouzrokovati probleme s normalnim obrascima spavanja, naročito ako popodne uživate u šalici omiljenog napitka. Jedno istraživanje je ocjenjivalo 197 srednjoškolaca, gdje je mješoviti broj korisnika s umjerenim unosom kofeina prijavio ranojutarnje buđenje i dnevnu pospanost u usporedbi s grupom koja je pila manje količine kofeina. Iako postoji mnogo zdravstvenih dobrobiti redovnog ispijanja kave, svođenje dnevnog unosa kave na minimum, i to ujutro, može vam pomoći u kvalitetnijem spavanju noću.

 

3. Ubrzani otkucaji srca

 

Iako je jedna studija pokazala da ispijanje 100 miligrama kofeina između svakih sat do pet sati, nije prouzrokovalo ubrzanje otkucaja srca, ispijanje većih količina može dovesti do promjene ritma otkucaja, ali za to bi bila potrebna značajna količina kofeina.

 

 

4. Drhtavica

 

Ako ste ikada osjetili drhtanje nakon previše šalica kave - to se može definirati kao predoziranje kofeinom, koje može prouzrokovati glavobolju, tremu, teškoće sa spavanjem i već spomenuti, ubrzan rad srca.

 

5. Umor

 

Prirodno je okrenuti se kavi ili drugim oblicima kofeina, kada se osjećate umorno. Ali, konzumiranje previše kofeina zapravo može imati negativan učinak, naročito ako sadrži dodatne šećere.

 

U studiji koja je objavljena u časopisu “Innovations in Clinical Neuroscience”, u kojoj su sudionici dobivali određene količine kofeinskih energetskih pića, utvrđeno je da redovno ispijanje kofeinskih napitaka, naročito onih sa šećerom, izazivalo mentalni umor kod sudionika. Kada planirate spavati, nemojte piti kavu jer ćete ostati budni, a poremećen san kasnije će dovesti do još većeg umora tijekom dana.


Priče
Afera Pijesak dobila novi zaplet: Na Vijušu se međunarodna odbojka igra – na pašnjaku?!

Priča o odbojkaškim terenima na Vijušu, koja je započela pitanjima...

11.08.2026. u 17:30

Priče
Novinarima dijelila lekcije kako da rade svoj posao. Sada je ostala bez jedne od svojih fotelja.

Malo je situacija u kojima se politički i javni život jednog grada tako naglo su...

11.08.2026. u 12:30

Radar
Policija ne odlazi iz Gradske uprave: „Kopali su cijeli dan, nastavljaju i danas“

Afera Pijesak ni danas ne miruje. Kako neslužbeno doznajemo iz Policijske uprave...

11.08.2026. u 09:55

Radar
1,83 MILIJUNA EURA ZA MONIKU U 3 I POL GODINE! Kako je jedna tvrtka postala izvođač na desecima gradskih poslova?

Od početka 2023. do posljednje evidentirane isplate u lipnju ove godine Grad Sla...

10.08.2026. u 18:30

Radar
„Bilo je sumnjivih radnji“: Lemaić otkrila što je prijavila u Aferi Pijesak

Nekoliko sati nakon što su policijski službenici stigli u Gradsku upravu...

10.08.2026. u 15:07

Radar
Policija u Gradskoj upravi zbog Afere Pijesak: Monika j.d.o.o. u središtu priče

Jutrošnji dolazak policijskih službenika u Gradsku upravu Slavonskog Brod...

10.08.2026. u 11:09

Radar
Neočekivani gosti kod Duspare: Policija upala u Gradsku upravu!

Jutros je u zgradu Gradske uprave Slavonskog Broda stiglo nekoliko policijskih s...

10.08.2026. u 09:57

Servisne informacije
Tko čeka osvježenje, morat će se još strpjeti

Tko je pomislio da bi sredina kolovoza Brođanima mogla donijeti barem kratki pre...

10.08.2026. u 07:30

101 brodska priča Zvonimira Toldija
Čuvalište djece gđe. Kušić

 Kada smo pisali o “špilšulu” gđe. Kušić (...

09.08.2026. u 20:00

Događanja
Tri tone ribe, tona krumpira i 400 vrijednih ruku- u Davoru počele 25. Ribarske večeri!

Gotovo 200 ljudi sudjelovalo je u pripremama, očišćene su tri tone ribe i...

08.08.2026. u 13:00

Događanja
Jedan dan, deset sati i potpuno novo lice Korza

Slavonskobrodski Korzo sutra će ponovno preuzeti boje, sprejevi i urbana umjetno...

07.08.2026. u 17:30

Priče
Pozitivan demografski šok- brodsko rodilište već nadmašilo cijelu prošlu godinu!

SLAVONSKI BROD – U vremenu kada Hrvatska iz godine u godinu bilježi zabrin...

07.08.2026. u 07:30

Priče
Požešku biskupiju tresu optužbe za seksualno zlostavljanje, svećenik udaljen tek nakon izbijanja afere?!

Ozbiljne optužbe za seksualno zlostavljanje maloljetnika potresaju Požešk...

06.08.2026. u 19:00

Radar
Već 23 godine nitko nije uspio srušiti ovaj slavonski rekord. Hoće li napokon pasti?

Najavljeni koncert Marka Perkovića Thompsona u Vukovaru već se opisuje kao događ...

06.08.2026. u 12:30

Radar
760.000 €, 84% isplata putem narudžbenica: Kako je Orking postao jedan od glavnih partnera Grada?

SLAVONSKI BROD – Gotovo 760 tisuća eura javnog novca- toliko je, prema jav...

06.08.2026. u 09:40

Savjeti i trikovi
Od danas pojačane policijske kontrole – provjerite kada i gdje

Cijeli tjedan od 3. do 9. kolovoza 2026. godine na području Policijske uprave br...

06.08.2026. u 07:30

;