Gospodarstvo

Edukacijske radionice klastera Slavonska košarica: bez interneta i online oglašavanja nema razvoja turizma

Voditelj radionice bio je prof. dr. sc. Drago Ružić, a predavači doc. dr. sc. Antun Biloš i dr. sc. Ivan Kelić.

Autor: 035portal Datum objave: 29.09.2016. u 15:00


Prvu od predviđene tri edukativne radionice za svoje članove i studente, na temu Interneta u funkciji efikasnije promocije i distribucije u ugostiteljsko-turističkom sektoru, organiziralo je u srijedu 28. rujna na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, Turistički klaster Slavonska košarica, u suradnji s Katedrom za marketing EFOS-a i pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma. Na radionici su sudjelovali i novinari koji prate rad klastera i razvoj kontinentalnog turizma u Slavoniji.

Voditelj radionice bio je prof. dr. sc. Drago Ružić, a predavači doc. dr. sc. Antun Biloš i dr. sc. Ivan Kelić. U prvom dijelu predavanja dr. Biloš predstavio je aktualne podatke koji govore koliko u Hrvatskoj ljudi danas zapravo na dnevnoj bazi koriste Internet, bilo da je riječ o računalima ili o pametnim telefonima putem kojih će, prema sadašnjim procjenama, već potkraj iduće godine 33,8 posto svjetske populacije imati izravan pristup internetu kroz napredne mobilne aplikacije. Na radionici je bilo riječi i o značajkama web sjedišta kao početnoj točki digitalne egzistencije poslovnog subjekta, s naglaskom na turizam te mogućnostima pozicioniranja i oglašavanja u digitalnom okruženju, putem internetskih tražilica. „Mišljenja sam da su poslovni subjekti koji u svom poslovanju još uvijek ignoriraju internet, zapravo u izumiranju, a ako još ima takvih, oni su jednom nogom u grobu. Taško je danas zamisliti razvoj bilo čega a posebice turizma bez korištenja interneta i online oglašavanja. Stoga, koristite internet, ali ne apriori internet, nego u smislu testiranja mogućnosti dobivenog mjerenja i usavršavanja pojedinog elementa pozicioniranja u tom digitalnom okruženju“, poručuje dr. Antun Biloš.

Poseban trend u digitalnom marketingu je mobilni marketing, o čijim je komponentama i potencijalima u drugom dijelu edukacijske radionice govorio dr. sc. Ivan Kelić. Članovima klastera ukazao je na mogućnosti koje mogu koristiti u svojim djelatnostima, s ciljem privlačenja korisnika koristeći njegovu lokaciju i informacije koje oni dijele na svojim društvenim mrežama i poveznicama. „Iznimno je važno da sadržaj koji kreiraju kvalitetnu znaju prema drugima distribuirati što na kraju posljedično dovodi i do porasta korisnika i same prodaje, odnosno profita kojega generiraju ulaganjem u kvalitetan marketinški nastup. Naime, svakim danom vrijednost turističkog proizvoda kupljenog putem interneta konstantno i značajno raste“, kazao je Kelić.

Osvrnuo se i na još uvijek prisutan paradoks straha od internetske trgovine, kazavši kako korisnici zapravo žele dobiti više informacija koje će ih uvjeriti u sigurnost kupovine putem interneta, bilo koristeći računala i pametne telefone, bilo od korisnika koji su preko interneta kupili isti ili sličan proizvod i to zapravo umanjuje njihov strah. „Druga stvar je i paradoks zasićenosti, odnosno sve veći broj platformi i aplikacija na kojima je potrebno biti učitan. No, poslovni subjekti mogu vidjeti na kojim platformama generiraju najveći uspjeh i zapravo svoje resurse i marketinške napore upravo upotrijebiti da bi bili aktivniji na tim društvenim platformama te tako umanjiti taj jaz da ne moraju biti učitani baš na svakom mjestu u bespućima interneta“, savjetuje dr. Kelić.

Uz članove klastera Slavonska košarica, na edukativnoj radionici na EFOS-u bio je i osnivač klastera, gradonačelnik Slavonskog Broda dr. Mirko Duspara koji je upozorio kako se obzirom na mogućnosti interneta, naši proizvođači, posebice članovi klastera u oglašavanju, distribuciji pa i prodaji svojih proizvoda još uvijek nedovoljno koriste internetom. „Razumljivo, teško je očekivati od nekih proizvođača koji cijeli dan rade da uopće i imaju vremena upoznati se s mogućnostima online oglašavanja, ali upravo smo zato i organizirali ove radionice koje bi trebale potaknuti članove klastera i pomoći im u njihovom radu“, kaže Duspara.


Neposredno prije edukacijske radionice održana je i 2. zajednička sjednica Upravnog i Nadzornog odbora Turističkog klastera Slavonska košarica. Najavljeno je skorašnje predstavljanje klastera na Poduzetničko obrtničkom sajmu u Brežicama u Sloveniji, 15. i 16. listopada ove godine, u suradnji s PPS destinacijom Moja lijepa Slavonija kraj Save.

Posjet najvećoj vodenici u Hrvatskoj

Sudionici radionice u nastavku su studijskog boravka u Osijeku posjetili i najveću vodenicu u Hrvatskoj, mlin-brod na rijeci Dravi u blizini gradskog središta. Gotovo dva milijuna kuna vrijedna replika vodenice dio je projekta Mlinarev put, koji se financira u sklopu IPA prekogranične suradnje Hrvatske i Mađarske. Za izgradnju vodenice Europska unija dala je milijun kuna, a 800 tisuća kuna osigurao je Grad Osijek.

„Vodenica je ponajprije namijenjena edukaciji, jer se u njoj na starome mlinu može vidjeti kako se nekada proizvodilo brašno, ali i promociji obnovljivih izvora energije i ekoloških proizvoda te turističkih sadržaja regije, posebice gastronomije“, objasnio je direktor osječke turističke zajednice Saša Uranjek. Inače, projekt Mlinarev put, osim vodenice, sadržava prekograničnu turističku rutu koja će povezivati mjesta, ljude i stare obrte vezane uz mlinarstvo, od Osijeka, preko Baranje, do mađarskih gradova Mohača i Pečuha te Muzeja mlina u Orfu, nedaleko od Pečuha. Zadnja vodenica u Osijeku prestala je raditi 1944. godine, a kroz ovaj projekt oživljava se sjećanje na slavno doba mlinarstva tijekom kojega je Osijek postao središte proizvodnje žitarica i pekarskih proizvoda. Nova osječka vodenica ručni je rad, a njezin idejni začetnik i projektant je Stanislav Davidović, predsjednik Ekološke udruge Vodenica.

Ivica Vlašić
 


Još samo nekoliko tjedana do velikog otvorenja: Nova shopping destinacija u našoj županiji!
Tvrtke
Još samo nekoliko tjedana do velikog otvorenja: Nova shopping destinacija u našoj županiji!

Još nas samo nekoliko tjedana dijeli od trenutka kada će Nova Gradi&scaro...

04.09.2025. u 07:30

Nova Gradiška dobila projekt koji mijenja lice grada
EU Projekti
Nova Gradiška dobila projekt koji mijenja lice grada

Grad Nova Gradiška privodi kraju jedan od ključnih infrastrukturnih proje...

02.09.2025. u 20:00

Poljoprivrednici u depopuliranim područjima konačno dobivaju olakšanje
Hrvatska
Poljoprivrednici u depopuliranim područjima konačno dobivaju olakšanje

ZAGREB – Vlada Republike Hrvatske na svojoj 113. sjednici održanoj 28. kol...

01.09.2025. u 10:00

Sezona berbe je počela: Tko će zaraditi dnevnicu od 50 eura?
Posao
Sezona berbe je počela: Tko će zaraditi dnevnicu od 50 eura?

Internet je prepun oglasa za berače grožđa. U Kutjevu, vinarija Krauthaker traži...

31.08.2025. u 16:00

Hrvatska uvodi ´žive´ cijene: što to znači za vaš novčanik?
Hrvatska
Hrvatska uvodi ´žive´ cijene: što to znači za vaš novčanik?

Kupac uđe u trgovinu, pogleda cijenu omiljenog proizvoda i odluči navratiti kasn...

19.08.2025. u 15:00

Sezona berbe u punom jeku: Tisuće radnika traže se za jabuke, grožđe, papriku i luk
Posao
Sezona berbe u punom jeku: Tisuće radnika traže se za jabuke, grožđe, papriku i luk

Kraj ljeta i početak jeseni u Hrvatskoj tradicionalno donose povećanu potražnju...

16.08.2025. u 10:00

Županija traži pojačanja! Objavljen natječaj za nova radna mjesta u upravnim tijelima
Posao
Županija traži pojačanja! Objavljen natječaj za nova radna mjesta u upravnim tijelima

Brodsko-posavska županija raspisala je javni natječaj za zapošljavanje se...

01.08.2025. u 14:00

Obrambeni sektor gura Đuru u nebo: Dobit skočila 170%!
Tvrtke
Obrambeni sektor gura Đuru u nebo: Dobit skočila 170%!

Nakon godina izazova, slavonskobrodska Đuro Đaković Grupa ulazi u novu fazu &nda...

01.08.2025. u 12:00

Izabrali smo najbolje poslove tjedna – jesi li ti kandidat kojeg traže?
Posao
Izabrali smo najbolje poslove tjedna – jesi li ti kandidat kojeg traže?

Tržište rada mijenja se iz tjedna u tjedan, a potraga za si...

31.07.2025. u 12:00

Satnica u Hrvatskoj porasla za gotovo 14% – ali za koga?
Hrvatska
Satnica u Hrvatskoj porasla za gotovo 14% – ali za koga?

Hrvatski radnici u svibnju su primili rekordne iznose na svojim računima. Prema...

23.07.2025. u 16:00

Iza tihih brojki krije se velika priča: Je li ovo povratak industrijskog diva?
Tvrtke
Iza tihih brojki krije se velika priča: Je li ovo povratak industrijskog diva?

SLAVONSKI BROD – Tvrtka Đuro Đaković Specijalna vozila,...

20.07.2025. u 17:00

Stiže Fiskalizacija 2.0 – jeste li spremni za digitalni porezni nadzor?
Tehnologija
Stiže Fiskalizacija 2.0 – jeste li spremni za digitalni porezni nadzor?

U Velikoj vijećnici slavonskobrodske Županijske uprave održan...

27.06.2025. u 16:00

Rast koji nitko nije očekivao- Brodsko-posavska ruši rekorde?!
Hrvatska
Rast koji nitko nije očekivao- Brodsko-posavska ruši rekorde?!

SLAVONSKI BROD – Dok se dio Hrvatske još uvijek suočava s posljedic...

25.06.2025. u 12:00

Zapošljavaju bolnica, Županija, Vindon, Đuro Đaković...
Posao
Zapošljavaju bolnica, Županija, Vindon, Đuro Đaković...

Pregledali smo stotine oglasa za posao objavljenih na području Brodsko-posavske...

23.06.2025. u 12:00

Ova vina osvajaju regiju – a dolaze iz srca Slavonije
Sajmovi i priredbe
Ova vina osvajaju regiju – a dolaze iz srca Slavonije

Nova Gradiška jučer je bila središte gospodarskih i vinskih zbivan...

15.06.2025. u 14:00

Još 20 trgovina u iduće dvije godine – jedna dolazi i u tvoj grad?
Tvrtke
Još 20 trgovina u iduće dvije godine – jedna dolazi i u tvoj grad?

U vremenu kada se trgovci sve češće bore s rastućim troškovima, ko...

13.06.2025. u 16:00

;