Gospodarstvo

Edukacijske radionice klastera Slavonska košarica: bez interneta i online oglašavanja nema razvoja turizma

Voditelj radionice bio je prof. dr. sc. Drago Ružić, a predavači doc. dr. sc. Antun Biloš i dr. sc. Ivan Kelić.

Autor: 035portal Datum objave: 29.09.2016. u 15:00


Prvu od predviđene tri edukativne radionice za svoje članove i studente, na temu Interneta u funkciji efikasnije promocije i distribucije u ugostiteljsko-turističkom sektoru, organiziralo je u srijedu 28. rujna na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, Turistički klaster Slavonska košarica, u suradnji s Katedrom za marketing EFOS-a i pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma. Na radionici su sudjelovali i novinari koji prate rad klastera i razvoj kontinentalnog turizma u Slavoniji.

Voditelj radionice bio je prof. dr. sc. Drago Ružić, a predavači doc. dr. sc. Antun Biloš i dr. sc. Ivan Kelić. U prvom dijelu predavanja dr. Biloš predstavio je aktualne podatke koji govore koliko u Hrvatskoj ljudi danas zapravo na dnevnoj bazi koriste Internet, bilo da je riječ o računalima ili o pametnim telefonima putem kojih će, prema sadašnjim procjenama, već potkraj iduće godine 33,8 posto svjetske populacije imati izravan pristup internetu kroz napredne mobilne aplikacije. Na radionici je bilo riječi i o značajkama web sjedišta kao početnoj točki digitalne egzistencije poslovnog subjekta, s naglaskom na turizam te mogućnostima pozicioniranja i oglašavanja u digitalnom okruženju, putem internetskih tražilica. „Mišljenja sam da su poslovni subjekti koji u svom poslovanju još uvijek ignoriraju internet, zapravo u izumiranju, a ako još ima takvih, oni su jednom nogom u grobu. Taško je danas zamisliti razvoj bilo čega a posebice turizma bez korištenja interneta i online oglašavanja. Stoga, koristite internet, ali ne apriori internet, nego u smislu testiranja mogućnosti dobivenog mjerenja i usavršavanja pojedinog elementa pozicioniranja u tom digitalnom okruženju“, poručuje dr. Antun Biloš.

Poseban trend u digitalnom marketingu je mobilni marketing, o čijim je komponentama i potencijalima u drugom dijelu edukacijske radionice govorio dr. sc. Ivan Kelić. Članovima klastera ukazao je na mogućnosti koje mogu koristiti u svojim djelatnostima, s ciljem privlačenja korisnika koristeći njegovu lokaciju i informacije koje oni dijele na svojim društvenim mrežama i poveznicama. „Iznimno je važno da sadržaj koji kreiraju kvalitetnu znaju prema drugima distribuirati što na kraju posljedično dovodi i do porasta korisnika i same prodaje, odnosno profita kojega generiraju ulaganjem u kvalitetan marketinški nastup. Naime, svakim danom vrijednost turističkog proizvoda kupljenog putem interneta konstantno i značajno raste“, kazao je Kelić.

Osvrnuo se i na još uvijek prisutan paradoks straha od internetske trgovine, kazavši kako korisnici zapravo žele dobiti više informacija koje će ih uvjeriti u sigurnost kupovine putem interneta, bilo koristeći računala i pametne telefone, bilo od korisnika koji su preko interneta kupili isti ili sličan proizvod i to zapravo umanjuje njihov strah. „Druga stvar je i paradoks zasićenosti, odnosno sve veći broj platformi i aplikacija na kojima je potrebno biti učitan. No, poslovni subjekti mogu vidjeti na kojim platformama generiraju najveći uspjeh i zapravo svoje resurse i marketinške napore upravo upotrijebiti da bi bili aktivniji na tim društvenim platformama te tako umanjiti taj jaz da ne moraju biti učitani baš na svakom mjestu u bespućima interneta“, savjetuje dr. Kelić.

Uz članove klastera Slavonska košarica, na edukativnoj radionici na EFOS-u bio je i osnivač klastera, gradonačelnik Slavonskog Broda dr. Mirko Duspara koji je upozorio kako se obzirom na mogućnosti interneta, naši proizvođači, posebice članovi klastera u oglašavanju, distribuciji pa i prodaji svojih proizvoda još uvijek nedovoljno koriste internetom. „Razumljivo, teško je očekivati od nekih proizvođača koji cijeli dan rade da uopće i imaju vremena upoznati se s mogućnostima online oglašavanja, ali upravo smo zato i organizirali ove radionice koje bi trebale potaknuti članove klastera i pomoći im u njihovom radu“, kaže Duspara.


Neposredno prije edukacijske radionice održana je i 2. zajednička sjednica Upravnog i Nadzornog odbora Turističkog klastera Slavonska košarica. Najavljeno je skorašnje predstavljanje klastera na Poduzetničko obrtničkom sajmu u Brežicama u Sloveniji, 15. i 16. listopada ove godine, u suradnji s PPS destinacijom Moja lijepa Slavonija kraj Save.

Posjet najvećoj vodenici u Hrvatskoj

Sudionici radionice u nastavku su studijskog boravka u Osijeku posjetili i najveću vodenicu u Hrvatskoj, mlin-brod na rijeci Dravi u blizini gradskog središta. Gotovo dva milijuna kuna vrijedna replika vodenice dio je projekta Mlinarev put, koji se financira u sklopu IPA prekogranične suradnje Hrvatske i Mađarske. Za izgradnju vodenice Europska unija dala je milijun kuna, a 800 tisuća kuna osigurao je Grad Osijek.

„Vodenica je ponajprije namijenjena edukaciji, jer se u njoj na starome mlinu može vidjeti kako se nekada proizvodilo brašno, ali i promociji obnovljivih izvora energije i ekoloških proizvoda te turističkih sadržaja regije, posebice gastronomije“, objasnio je direktor osječke turističke zajednice Saša Uranjek. Inače, projekt Mlinarev put, osim vodenice, sadržava prekograničnu turističku rutu koja će povezivati mjesta, ljude i stare obrte vezane uz mlinarstvo, od Osijeka, preko Baranje, do mađarskih gradova Mohača i Pečuha te Muzeja mlina u Orfu, nedaleko od Pečuha. Zadnja vodenica u Osijeku prestala je raditi 1944. godine, a kroz ovaj projekt oživljava se sjećanje na slavno doba mlinarstva tijekom kojega je Osijek postao središte proizvodnje žitarica i pekarskih proizvoda. Nova osječka vodenica ručni je rad, a njezin idejni začetnik i projektant je Stanislav Davidović, predsjednik Ekološke udruge Vodenica.

Ivica Vlašić
 


Turistički potencijal Slavonskog Broda: Rekordni rezultati u 2024. godini
Turizam
Turistički potencijal Slavonskog Broda: Rekordni rezultati u 2024. godini

Na području turističke destinacije "Slavonski Brod-Posavina", koja obuhvaća grad...

03.01.2025. u 12:00

Želite novi posao u 2025.? Evo što se nudi!
Posao
Želite novi posao u 2025.? Evo što se nudi!

Počela je nova godina i vrijeme je za nove poslovne izazove! Ako ste odlučili da...

02.01.2025. u 12:00

Prijave u tijeku: Županija otvara nova radna mjesta
Posao
Prijave u tijeku: Županija otvara nova radna mjesta

Brodsko-posavska županija raspisala je javni natječaj za prijam u službu u nekol...

31.12.2024. u 20:00

Što su poduzetnici dobili od Županijske komore u 2024. godini?
Sajmovi i priredbe
Što su poduzetnici dobili od Županijske komore u 2024. godini?

Hrvatska gospodarska komora - Županijska komora Slavonski Brod održala je konfer...

27.12.2024. u 14:00

Prosječna plaća u Hrvatskoj narasla na 1.340 eura
Hrvatska
Prosječna plaća u Hrvatskoj narasla na 1.340 eura

U razdoblju od listopada 2023. do listopada 2024., Hrvatska je zabilježila znača...

23.12.2024. u 08:00

Zašto Hotel Park ne otvara vrata za blagdane?
Tvrtke
Zašto Hotel Park ne otvara vrata za blagdane?

Planirano svečano otvorenje Hotela Park, koje je prvotno bilo najavljeno za Badn...

20.12.2024. u 12:00

Grgić: Cijene hrane veće 25 posto, a narod šuti
Hrvatska
Grgić: Cijene hrane veće 25 posto, a narod šuti

Unatoč rastu cijena hrane, inflaciji i sve većim troškovima života, blagd...

17.12.2024. u 20:00

Zapošljavaju Spar, Krempel, Jadranka, Farmacia, Douglas...
Posao
Zapošljavaju Spar, Krempel, Jadranka, Farmacia, Douglas...

  Pregledali smo aktualne oglase za posao na području Brodsko-posavske ž...

16.12.2024. u 14:00

Slavonski Brod dobiva još jednu premium trgovinu
Tvrtke
Slavonski Brod dobiva još jednu premium trgovinu

Slavonski Brod uskoro postaje bogatiji za još jedno veliko ime u svijetu...

13.12.2024. u 10:00

Vraćaju se kući: Brodsko-posavska među top destinacijama za povratnike
Posao
Vraćaju se kući: Brodsko-posavska među top destinacijama za povratnike

Iako je Vladina mjera "Biram Hrvatsku" pokrenuta s ciljem masovnog pov...

11.12.2024. u 08:00

Primaju 300 osoba u radni odnos, plaća 1100 €
Posao
Primaju 300 osoba u radni odnos, plaća 1100 €

Ministarstvo obrane Republike Hrvatske (MORH) raspisalo je natječaj za prijem 30...

10.12.2024. u 12:00

Trgovci varali na mlijeku, ulju i šećeru: Inspekcija na djelu
Hrvatska
Trgovci varali na mlijeku, ulju i šećeru: Inspekcija na djelu

Ograničene cijene osnovnih namirnica, koje su trebale olakšati život potr...

08.12.2024. u 17:00

Napusti cestu, idi stazama: Nova Gradiška i Cernik nova hit slavonska destinacija
Turizam
Napusti cestu, idi stazama: Nova Gradiška i Cernik nova hit slavonska destinacija

Napusti cestu, idi stazama! Slogan je Nove Gradiške i nekoliko kilometara...

07.12.2024. u 16:00

Poslodavac za primjer: Kako ELDA stvara uspomene za cijeli život
Tvrtke
Poslodavac za primjer: Kako ELDA stvara uspomene za cijeli život

U novogradiškoj perjanici ELDI, već poznatoj po svojoj blagdanskoj t...

06.12.2024. u 20:02

Porezna uprava od petka nedostupna!
Tvrtke
Porezna uprava od petka nedostupna!

Zbog planiranih radova na provedbi projekta Digitalne transformacije Porezne upr...

05.12.2024. u 12:00

Zapošljavaju Elgrad, Hotel Park, Spar, Telemach...
Posao
Zapošljavaju Elgrad, Hotel Park, Spar, Telemach...

Ako ste u potrazi za novim poslovnim izazovima ili tražite priliku koja će vam o...

04.12.2024. u 12:00