insurpad

Brzo i digitalno

Unesi registraciju i usporedi ponude osiguranja

Gospodarstvo

Edukacijske radionice klastera Slavonska košarica: bez interneta i online oglašavanja nema razvoja turizma

Voditelj radionice bio je prof. dr. sc. Drago Ružić, a predavači doc. dr. sc. Antun Biloš i dr. sc. Ivan Kelić.

Autor: 035portal Datum objave: 29.09.2016. u 15:00


Prvu od predviđene tri edukativne radionice za svoje članove i studente, na temu Interneta u funkciji efikasnije promocije i distribucije u ugostiteljsko-turističkom sektoru, organiziralo je u srijedu 28. rujna na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, Turistički klaster Slavonska košarica, u suradnji s Katedrom za marketing EFOS-a i pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma. Na radionici su sudjelovali i novinari koji prate rad klastera i razvoj kontinentalnog turizma u Slavoniji.

Voditelj radionice bio je prof. dr. sc. Drago Ružić, a predavači doc. dr. sc. Antun Biloš i dr. sc. Ivan Kelić. U prvom dijelu predavanja dr. Biloš predstavio je aktualne podatke koji govore koliko u Hrvatskoj ljudi danas zapravo na dnevnoj bazi koriste Internet, bilo da je riječ o računalima ili o pametnim telefonima putem kojih će, prema sadašnjim procjenama, već potkraj iduće godine 33,8 posto svjetske populacije imati izravan pristup internetu kroz napredne mobilne aplikacije. Na radionici je bilo riječi i o značajkama web sjedišta kao početnoj točki digitalne egzistencije poslovnog subjekta, s naglaskom na turizam te mogućnostima pozicioniranja i oglašavanja u digitalnom okruženju, putem internetskih tražilica. „Mišljenja sam da su poslovni subjekti koji u svom poslovanju još uvijek ignoriraju internet, zapravo u izumiranju, a ako još ima takvih, oni su jednom nogom u grobu. Taško je danas zamisliti razvoj bilo čega a posebice turizma bez korištenja interneta i online oglašavanja. Stoga, koristite internet, ali ne apriori internet, nego u smislu testiranja mogućnosti dobivenog mjerenja i usavršavanja pojedinog elementa pozicioniranja u tom digitalnom okruženju“, poručuje dr. Antun Biloš.

Poseban trend u digitalnom marketingu je mobilni marketing, o čijim je komponentama i potencijalima u drugom dijelu edukacijske radionice govorio dr. sc. Ivan Kelić. Članovima klastera ukazao je na mogućnosti koje mogu koristiti u svojim djelatnostima, s ciljem privlačenja korisnika koristeći njegovu lokaciju i informacije koje oni dijele na svojim društvenim mrežama i poveznicama. „Iznimno je važno da sadržaj koji kreiraju kvalitetnu znaju prema drugima distribuirati što na kraju posljedično dovodi i do porasta korisnika i same prodaje, odnosno profita kojega generiraju ulaganjem u kvalitetan marketinški nastup. Naime, svakim danom vrijednost turističkog proizvoda kupljenog putem interneta konstantno i značajno raste“, kazao je Kelić.

Osvrnuo se i na još uvijek prisutan paradoks straha od internetske trgovine, kazavši kako korisnici zapravo žele dobiti više informacija koje će ih uvjeriti u sigurnost kupovine putem interneta, bilo koristeći računala i pametne telefone, bilo od korisnika koji su preko interneta kupili isti ili sličan proizvod i to zapravo umanjuje njihov strah. „Druga stvar je i paradoks zasićenosti, odnosno sve veći broj platformi i aplikacija na kojima je potrebno biti učitan. No, poslovni subjekti mogu vidjeti na kojim platformama generiraju najveći uspjeh i zapravo svoje resurse i marketinške napore upravo upotrijebiti da bi bili aktivniji na tim društvenim platformama te tako umanjiti taj jaz da ne moraju biti učitani baš na svakom mjestu u bespućima interneta“, savjetuje dr. Kelić.

Uz članove klastera Slavonska košarica, na edukativnoj radionici na EFOS-u bio je i osnivač klastera, gradonačelnik Slavonskog Broda dr. Mirko Duspara koji je upozorio kako se obzirom na mogućnosti interneta, naši proizvođači, posebice članovi klastera u oglašavanju, distribuciji pa i prodaji svojih proizvoda još uvijek nedovoljno koriste internetom. „Razumljivo, teško je očekivati od nekih proizvođača koji cijeli dan rade da uopće i imaju vremena upoznati se s mogućnostima online oglašavanja, ali upravo smo zato i organizirali ove radionice koje bi trebale potaknuti članove klastera i pomoći im u njihovom radu“, kaže Duspara.


Neposredno prije edukacijske radionice održana je i 2. zajednička sjednica Upravnog i Nadzornog odbora Turističkog klastera Slavonska košarica. Najavljeno je skorašnje predstavljanje klastera na Poduzetničko obrtničkom sajmu u Brežicama u Sloveniji, 15. i 16. listopada ove godine, u suradnji s PPS destinacijom Moja lijepa Slavonija kraj Save.

Posjet najvećoj vodenici u Hrvatskoj

Sudionici radionice u nastavku su studijskog boravka u Osijeku posjetili i najveću vodenicu u Hrvatskoj, mlin-brod na rijeci Dravi u blizini gradskog središta. Gotovo dva milijuna kuna vrijedna replika vodenice dio je projekta Mlinarev put, koji se financira u sklopu IPA prekogranične suradnje Hrvatske i Mađarske. Za izgradnju vodenice Europska unija dala je milijun kuna, a 800 tisuća kuna osigurao je Grad Osijek.

„Vodenica je ponajprije namijenjena edukaciji, jer se u njoj na starome mlinu može vidjeti kako se nekada proizvodilo brašno, ali i promociji obnovljivih izvora energije i ekoloških proizvoda te turističkih sadržaja regije, posebice gastronomije“, objasnio je direktor osječke turističke zajednice Saša Uranjek. Inače, projekt Mlinarev put, osim vodenice, sadržava prekograničnu turističku rutu koja će povezivati mjesta, ljude i stare obrte vezane uz mlinarstvo, od Osijeka, preko Baranje, do mađarskih gradova Mohača i Pečuha te Muzeja mlina u Orfu, nedaleko od Pečuha. Zadnja vodenica u Osijeku prestala je raditi 1944. godine, a kroz ovaj projekt oživljava se sjećanje na slavno doba mlinarstva tijekom kojega je Osijek postao središte proizvodnje žitarica i pekarskih proizvoda. Nova osječka vodenica ručni je rad, a njezin idejni začetnik i projektant je Stanislav Davidović, predsjednik Ekološke udruge Vodenica.

Ivica Vlašić
 


Nabava vrijedna dvije milijarde eura, ključni posao ide Đuri Đakoviću
Tvrtke
Nabava vrijedna dvije milijarde eura, ključni posao ide Đuri Đakoviću

Na današnjoj sjednici Vlade Republike Hrvatske donesene su odluke koje će...

04.12.2025. u 20:00

Eksplozija cijena došla na naplatu: Počinje li veliki pad?
Hrvatska
Eksplozija cijena došla na naplatu: Počinje li veliki pad?

Na 40. Forumu poslovanja nekretninama, održanom u organizaciji Hrvatske gospodar...

03.12.2025. u 17:30

Kreće operacija koja će mnogima biti neugodno iznenađenje
Hrvatska
Kreće operacija koja će mnogima biti neugodno iznenađenje

S početkom adventskih događanja i povećanim prometom tijekom blagdana, Ministars...

01.12.2025. u 15:00

BPŽ i Banija pale ispod Srbije – Eurostat mapirao šokantnu stvarnost
Hrvatska
BPŽ i Banija pale ispod Srbije – Eurostat mapirao šokantnu stvarnost

Slavonija, Banija i Kordun ponovno su se našli u najtamnijoj nijansi Euro...

30.11.2025. u 16:00

Brođani o sajmu: ‘Lijepo, ali sve isto kao lani!’
Sajmovi i priredbe
Brođani o sajmu: ‘Lijepo, ali sve isto kao lani!’

U Sportskoj dvorani Vijuš jučer je otvoren 28. Katarinski sajam, manifest...

22.11.2025. u 16:00

Mirković o tajnovitom retreatu: Bruketa izvan Zagreba? Da, u Garčinu.
Sajmovi i priredbe
Mirković o tajnovitom retreatu: Bruketa izvan Zagreba? Da, u Garčinu.

Ranč Ramarin u Garčinu ove će zime postati mjesto okupljanja nekih od najutjecaj...

20.11.2025. u 18:30

Zapošljavaju PZC, ĐĐ Izolak, Grad Slavonski Brod, bolnica....
Posao
Zapošljavaju PZC, ĐĐ Izolak, Grad Slavonski Brod, bolnica....

Tražite posao ili razmišljate o promjeni karijere? Brodsko-posavska župan...

20.11.2025. u 12:30

Što se kuha u Đuri Đakoviću? Forum otkriva strateške planove Vlade i vojske
Sajmovi i priredbe
Što se kuha u Đuri Đakoviću? Forum otkriva strateške planove Vlade i vojske

Slavonski Brod uskoro će postati središte rasprave o jednoj od najvažniji...

12.11.2025. u 17:30

Poduzetništvo dobilo novo lice: Žensko. Profesionalno. Odvažno.
Posao
Poduzetništvo dobilo novo lice: Žensko. Profesionalno. Odvažno.

Hrvatska udruga poslovnih žena „Krug“, nacionalna mreža uspje&scaron...

10.11.2025. u 10:00

Hoće li Brodsko-posavska županija postati nova destinacija aktivnog turizma?
Turizam
Hoće li Brodsko-posavska županija postati nova destinacija aktivnog turizma?

Brodsko-posavska županija uskoro bi se mogla naći na jednoj od najzanimljivijih...

26.10.2025. u 12:00

Slavonski Brod priprema najveći sajam godine – evo što vas sve čeka
Sajmovi i priredbe
Slavonski Brod priprema najveći sajam godine – evo što vas sve čeka

Grad Slavonski Brod i ove godine s ponosom organizira 28. Katarinski sajam &ndas...

22.10.2025. u 17:30

Poljoprivredno-poduzetničke ideje slave 25 godina – slavonska priča o uspjehu
Tvrtke
Poljoprivredno-poduzetničke ideje slave 25 godina – slavonska priča o uspjehu

NOVA GRADIŠKA – Jučer je u Novoj Gradiški svečano otvoreno j...

11.10.2025. u 08:00

Plaće nestaju, računi rastu – građanima ostaje tek 100 eura za život
Hrvatska
Plaće nestaju, računi rastu – građanima ostaje tek 100 eura za život

I dok Vlada govori o padu inflacije, građani diljem Hrvatske pitaju se – u...

10.10.2025. u 19:00

Europska unija reže poticaje – hrvatski poljoprivrednici u panici!
Poljoprivreda
Europska unija reže poticaje – hrvatski poljoprivrednici u panici!

Cijena vadilice krumpira danas doseže i 300 tisuća eura – koliko stoji i n...

10.10.2025. u 10:00

Sarajevo, hvala! Brodska Posavina privukla pažnju na Tourism Expo-u
Turizam
Sarajevo, hvala! Brodska Posavina privukla pažnju na Tourism Expo-u

SARAJEVO – Jučer, 25. rujna, svečano je otvoren Međunarodni turistički saj...

26.09.2025. u 20:00

Dionice ĐĐ grupe probile sve granice!
Tvrtke
Dionice ĐĐ grupe probile sve granice!

Na Zagrebačkoj burzi prošloga je tjedna zabilježen pad Crobex indeksa, pr...

24.09.2025. u 20:00

;