Naslovna / Parlamentarni izbori / U kojem trgovačkom lancu Brođani najviše kupuju?

TVRTKE

U kojem trgovačkom lancu Brođani najviše kupuju?

U kojem trgovačkom lancu Brođani najviše kupuju?
Portal035
  • 2024-09-12 11:57:07

Iako se u nacionalnim okvirima ne bilježe značajne promjene na ljestvici najvećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, pregled županijskih tržišta otkriva zanimljive pomake. Prema najnovijem izvješću Agencije za tržišno natjecanje, Kaufland drži dominaciju u Brodsko-posavskoj županiji, zauzimajući 20-30% tržišnog udjela, dok Lidl i Konzum Plus dijele drugo mjesto, svaki s udjelom od 10-20%. Tržišnu konkurenciju u ovoj županiji dodatno pojačavaju Boso i Spar, koji također bilježe zapažene rezultate.



Kaufland – lider u Brodsko-posavskoj županiji



Kaufland se pokazuje kao najdominantniji trgovac u Brodsko-posavskoj županiji, zauzimajući između 20 i 30% tržišnog udjela. Ova pozicija potvrđuje Kauflandovu strategiju kontinuiranog širenja prodajnih mjesta, ali i prilagodbe asortimana potrebama lokalnog stanovništva. Njihova sposobnost održavanja konkurentnih cijena, pogotovo u izazovnim vremenima inflacije, čini ih ključnim igračem na tržištu mješovitom robom.



Lidl i Konzum Plus – stabilna pozicija na tržištu



Na drugom mjestu, s tržišnim udjelom od 10-20%, nalaze se Lidl i Konzum Plus. Ova dva trgovačka lanca konkuriraju jedan drugome ne samo cijenama, nego i pristupom potrošačima. Lidl, poznat po svojoj strategiji niskih cijena i povremenim akcijama, uspio je zadržati svoj udio, unatoč povećanoj konkurenciji. Konzum Plus, s druge strane, kao domaći lanac, koristi svoju prisutnost i povjerenje potrošača u lokalnoj zajednici, što mu omogućava zadržavanje stabilnog tržišnog udjela.





Boso i Spar – manji, ali značajni igrači



Boso, kao regionalni lanac, zauzima 10-20% tržišnog udjela u Brodsko-posavskoj županiji, čime pokazuje da domaći lanci i dalje mogu konkurirati velikim međunarodnim igračima. Njegova prisutnost u ruralnim dijelovima županije, kao i prilagođenost lokalnim potrebama, omogućavaju mu da se održi na tržištu. Spar, s tržišnim udjelom od 5-10%, nastavlja svoj rast, iako s nešto sporijom dinamikom u odnosu na konkurente.



Širi kontekst – nacionalna slika



Na nacionalnoj razini, prvih deset najvećih trgovaca u Hrvatskoj, uključujući Konzum Plus, Lidl, Plodine, Spar, Kaufland i druge, zabilježilo je ukupni prihod od 6,7 milijardi eura u 2023. godini, što predstavlja povećanje od 16,5% u odnosu na prethodnu godinu. Najveći rast tržišnog udjela bilježe Studenac i Spar, dok su Plodine, Lidl, Tommy i Trgovina Krk zabilježili blagi pad. Unatoč tome, na vrhu nema značajnijih promjena – Konzum Plus i dalje prednjači, dok Lidl i Kaufland zadržavaju svoje pozicije.



Značaj lokalnih tržišta i uloga trgovačkih lanaca



Iako se na nacionalnoj razini ne bilježe drastične promjene, lokalna tržišta poput onog u Brodsko-posavskoj županiji pokazuju kako trgovački lanci prilagođavaju svoje strategije specifičnim potrebama potrošača. Kauflandova dominacija u ovoj županiji ukazuje na uspješnu politiku upravljanja i prilagodbe, dok su Lidl i Konzum Plus našli svoje mjesto u srcima potrošača kroz stabilne cijene i raznovrstan asortiman.



Zanimljivo je promatrati i poziciju regionalnih lanaca poput Boso-a, koji, unatoč konkurenciji velikih međunarodnih igrača, uspijevaju održati stabilan tržišni udio zahvaljujući lokalnom fokusu i prepoznatljivosti među potrošačima. U budućnosti možemo očekivati daljnju prilagodbu ovih lanaca lokalnim specifičnostima i potrebama, kako bi zadržali svoje tržišne pozicije.



Tržišni udjeli trgovačkih lanaca, iako na prvi pogled mogu izgledati stabilni, u pozadini otkrivaju dinamično tržište na kojem svaki igrač traži priliku za širenje, poboljšanje usluge i povećanje konkurentnosti.