Naslovna / Parlamentarni izbori / Traži se radnik više, najviše konobari, učitelji, prodavači i knjigovođe

TVRTKE

Traži se radnik više, najviše konobari, učitelji, prodavači i knjigovođe

Traži se radnik više, najviše konobari, učitelji, prodavači i knjigovođe
Portal035
  • 2022-10-05 14:00:51

Indeks slobodnih radnih mjesta - OVI indeks - pokazuje da je i u rujnu ove godine potražnja za radom bila snažna, a najtraženija zanimanja bila su prodavač, konobar, učitelj, skladištar i knjigovođa, objavio je Ekonomski institut Zagreb (EIZ). 



 



"U skladu s kretanjima na tržištu rada posljednjih godinu i pol dana, OVI indeks upućuje na to da je i u rujnu ove godine potražnja za radom bila snažna. U usporedbi s rujnom 2021. godine te rujnom pretpandemijske 2019. godine, ovogodišnji rujanski OVI pokazuje za 13,7 i 26,6 posto snažniju potražnju za radom", navodi se u objavi na internetskim stranicama EIZ-a. 



 



Slično se, dodaju, može zaključiti i iz tromjesečnih podataka - u trećem kvartalu 2022. godine tražilo se 9,9 i 31,2 posto više radnika no u trećem kvartalu 2021. i 2019. godine.



 



Najtraženija zanimanja u rujnu ove godine bila su prodavač, konobar, učitelj, skladištar i knjigovođa, dok je 48,5 posto oglasa za posao nudilo ugovor na određeno, a 42 posto ugovor na neodređeno, ističu iz EIZ-a.



 



Primjećuje se i rast oglasa za posao koji spominju mogućnost rada od doma, s 1,7 posto u rujnu 2021. godine na 2,5 posto u rujnu ove godine.



 



Sličan trend rasta vidljiv je i s oglasima za poslove usmjerenim na umirovljenike, kojih je u rujnu ove godine bilo tri posto, a u rujnu prošle godine 2,5 posto, navodi se u objavi Instituta.



 



OVI - Online Vacancy Index - mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta, razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravodobnih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.



 



OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).