Naslovna / Parlamentarni izbori / Sava, kravata i nogomet kao brend i turistički potencijal Slavonije

TURIZAM

Sava, kravata i nogomet kao brend i turistički potencijal Slavonije

Gradovi Slavonski Brod, Nova Gradiška, Županja i 17 općina umreženih u turističku destinaciju „Moja lijepa Slavonija kraj Save“, obnovili su sporazum o suradnji unutar Destinacije

Sava, kravata i nogomet kao brend i turistički potencijal Slavonije
035portal
  • 2018-10-19 19:58:11

Gradovi Slavonski Brod, Nova Gradiška, Županja i 17 općina umreženih u turističku destinaciju „Moja lijepa Slavonija kraj Save“, s ciljem daljnje promocije turističkih potencijala, obnovili su sporazum o suradnji unutar Destinacije, piše slavonski.hr. Obnovljeni sporazum, kao i nadolazeće aktivnosti, predstavljene su na Svjetski dan kravate, u Industrijskom parku Nova Gradiška, gdje tvrtka Potomac, vlasnik brenda Kravata croata, uz onaj u Općini Davor, ima pogon za proizvodnju. Jer, uz brojne druge turističke adute koje dijele gradovi i općine umreženi u destinaciju „Moja lijepa Slavonija kraj Save“, kravata je, zasigurno, onaj najprepoznatljiviji. Baš kao i nogomet


U domaćinstvu Industrijskog parka Nova Gradiška, njegove direktorice Ivane Vončina Toplek i direktorice Turističke zajednice grada, Dinke Matijević, u organizaciji Turističke zajednice Slavonski Brod i suradnji s gradovima i općinama umreženim u turističku destinaciju „Moja lijepa Slavonija kraj Save, simbolično, na Svjetski dan kravate, 18.listopada, u prostoru Industrijskog parka Nova Gradiška, predstavljen je obnovljeni sporazum o suradnji unutar destinacije. Priča je to pokrenuta 2014.godine, s ciljem razvijanja kontinentalnog i ruralnog turizma, projekt koji čine tri umrežena grada-Slavonski Brod, Nova Gradiška i Županja i 17 općina uz Savu- Babina Greda,Klakar, Bošnjaci, Oriovac, Oprisavci, Slavonski Šamac, Cerna, Davor, Gornja Vrba, Drenovci, Sikirevci, Stara Gradiška, Vrbje, Štitari, Gunja i Gradište, nastojeći , na najbolji način, oživjeti i „iskoristiti“ potencijale rijeke Save i sve svoje međusobne sličnosti.

U prethodne 3 i pol godine kroz projekt je realizirano niz promotivnih aktivnosti , objedinjena eno-gastro, kulturna i smještajna ponuda destinacije, uspostavljena suradnja gradova i turističkih zajednica Slavonskog Broda, Nove Gradiške i Županje, ali i detektirano nekoliko zajedničkih dodirnih točaka. Jedna od njih, svakako je i kravata. Najpoznatiji nacionalni brend, element koji u turističkom, ali i svakom drugom smislu, tek trebamo na pravi način iskoristiti i pozicionirati. Jedna je to od aktivnosti i PPS destinacije „Moja lijepa Slavonija kraj Save“ čiji je obnovljeni sporazum o suradnji, baš kao i u slučaju datuma, smišljeno predstavljen u Industrijskom parku Nova Gradiška, poslovnoj zoni iz koje je s proizvodnjom startala tvrtka Potomac, Novogradiščanina Marijana Bušića, inicijatora i osnivača Akademije Cravatica, jedinstvene ustanove koja se bavi proučavanjem, čuvanjem i unapređivanjem kravate kao pokretne hrvatske i svjetske kulturne baštine.


Podsjetio je na to i predstavnik Akademije, upoznavši kako je riječ o „modnom uresu, ali i mediju čijim se posredovanjem svijetu šalje poruka o Hrvatskoj, moćnom turističkom alatu uz čiju pomoć možemo itekako unaprijediti sliku o vlastitoj zemlji.“ Nastojat će to i specijalna kravata izrađena za potrebe turističke destinacije, sa specifičnim slavonskim dezenom, motivom rijeke Save, ali i bojama oranice, livade i planina. Proizvedena u limitiranom izdanju od samo 150 komada, „turistička kravata“ trebala bi biti spremna do 15.prosinca, taman na vrijeme za blagdansko darivanje.


Uz Novu Gradišku, ali i Općinu Davor, gdje također posluje pogon za proizvodnju, posebnu vezu s kravatom imaju i Brođani, jer, stare povijesne karte grad spominju kao Cravatten Statt. „ Tu činjenicu svakako trebamo iskoristiti u turističkom smislu, baš kao i Savu, jer, za razliku od brojnih svjetski poznatih gradova koji, doslovno žive na svojoj rijeci, mi još uvijek nismo sigurni što ćemo s njom. Zbog toga, ali i niza drugih sličnosti i zajedničkih ideja, okupili smo se u turističku destinaciju svjesni da itekako što imamo ponuditi.“ istaknuo je na predstavljanju obnovljenog sporazuma o suradnji, gradonačelnik Slavonskog Broda, Mirko Duspara.Uz potencijale rijeke Save, bogatu eno gastro ponudu, kulturni turizam, čiji je dio, svakako i kravata, i prirodne ljepote, gradovi i općine umreženi u destinaciju, ponose se još jednim, zajedničkim turističkim adutom. Riječ je o najvažnijoj sporednoj stvari na svijetu, nogometu, za čiju je promociju, „neslužbeno“ zaslugom povijesnih okolnosti, zadužena Županja. „Grad je to koji se prvi upoznao s nogometom, još tamo 1880-tih godina zaslugom engleskih industrijalaca koji su se „igrali s nekom kožom“, grad u kojem je odigrana prva službena nogometna utakmica u Hrvatskoj i čiji trg krasi spomenik nogometnoj lopti. I osobno i profesionalno, bilo bi mi drago da taj podatak svi znaju i da se o Županji, u turističkom smislu, uz sve ono tradicionalno, slavonsko, posavsko, govori i kao o gradu nogometa.“, istaknuo je u Novoj Gradiški, Mirko Bačić, direktor TZ Županje. Baš poput Save koja spaja gradove i Općine unutar turističke destinacije, i kravate, spaja ih i nogomet. Jer, uz priču o Županji, kao gradu- kolijevci ovog sporta u Hrvatskoj, tu je i nekoliko uspješnih reprezentativaca porijeklom s područja destinacije. „ Imamo Ivicu Olića iz Davora, pa Mandžukića iz Slavonskog Broda, pa Rakitića iz Sikirevaca. Svi su oni naš najznačajniji turistički brend i najbolji ambasadori, stoga će i Grad, ponoseći se njima, podići i tri nove ploče. Uz rukmetaša Venia Lozerta, dokaz je to i da smo rasadnik sportskih talenata, a s kulturnom ponudom, eno gastro ponudom, prirodnim ljepotama, nema razloga da ne budemo i prepoznata turistička destinacija.“, zaključio je prvi čovjek Slavonskog Broda, gradonačelnik Duspara.


Turističko druženje „struke“ bila je i prilika za predstavljanje brošure u izdanju „Posavske Hrvatske“ koja će, u poludžepnom formatu, na hrvatskom i engleskom jeziku, predstaviti eno gastro ponudu, kulturne znamenitosti i prirodne ljepote turističke destinacije „Moja lijepa Slavonija kraj Save“. Budući izgled brošure predstavili su Biljana Lončarić, direktorica TZ grada Slavonskog Broda i Marin Kovačević, glavni urednik „Posavske Hrvatske“.


Izvor: Slavonski.hr

Foto: Dorian Pok