Od danas je na snagu stupio novi sustav naplate parkiranja kod Kazališno-koncertne dvorane Ivane Brlić-Mažuranić. Građani će na ovom zatvorenom parkiralištu plaćati sat parkiranja po cijeni od 0,70 centi, dok će dnevna parkirna karta iznositi 7,96 eura. Na prvi pogled, radi se o jednostavnom sustavu s nekoliko opcija za plaćanje – putem automatske blagajne, SMS-om na broj 707046 ili putem aplikacije Parkwallet. Ipak, iza ovog sustava kriju se pitanja koja muče redovite korisnike.
Jedno od ključnih pitanja koje se postavlja jest – zašto korisnici mjesečnih karata nemaju osigurano fiksno parkirno mjesto? Iako bi se očekivalo da plaćanjem mjesečne karte korisnici imaju barem minimalnu pogodnost rezerviranog parkirnog mjesta, stvarnost je drugačija. Vlasnici mjesečnih karti moraju, poput svih ostalih, kružiti parkiralištem u potrazi za slobodnim mjestom. Ova neefikasnost u sustavu rezultira frustracijom korisnika koji, unatoč plaćanju unaprijed, troše vrijeme i živce pokušavajući pronaći mjesto, gotovo poput "manijaka" u potrazi za praznim parkingom.
Sustav naplate prilikom izlaska s parkinga, gdje korisnici moraju ukucati registarsku oznaku vozila, također je pod povećalom. Iako se tolerira deset minuta prekoračenja ili puni sat plaćanja, činjenica da se dnevna karta može kupiti isključivo pri ulasku na parkiralište putem aplikacije Parkwallet može izazvati dodatne komplikacije, osobito za one koji nisu tehnički potkovani ili zaborave aktivirati aplikaciju na vrijeme.
Radno vrijeme parkirališta dodatno ograničava korisnike – od ponedjeljka do petka od 07:00 do 20:00 sati, te subotom od 07:00 do 16:00 sati. Iako se tijekom prvih dva tjedna prilagodbe na parkiralištu nalazi dežurni djelatnik koji asistira građanima, postavlja se pitanje hoće li ovaj sustav dugoročno olakšati ili zakomplicirati svakodnevicu onima koji koriste parkiralište.
Za sada, ostaje nejasno zašto se redovnim korisnicima ne osigurava fiksno mjesto koje bi im omogućilo da bez stresa i lutanja koriste plaćeni parking. Mnogi se pitaju – je li ovo samo još jedan primjer neučinkovitosti u sustavu koji bi trebao pojednostaviti, a ne otežati svakodnevno parkiranje u gradu? Osim toga, ništa se nije poduzelo ni po pitanju prilagodbe postojećih parkirnih mjesta dimenzijama vozila novijeg datuma obzirom da je gotovo nemoguće izaći iz automobila, a da pritom jaknom ne "operemo" automobil na susjednom parkirnom mjestu.
Prema našim neslužbenim saznanjima, novopostavljene rampe kod KKD-a su premještene sa parkinga u Strossmayerovoj ulici, vjerojatno zbog procjene veće isplativosti.