Ljubav roda na daljinu
Kraj ljeta po tradiciji je vrijeme kada se najpoznatija životinjska ljubavna priča na svijetu, ona između roda Malene i Klepetana, privremeno prekida,piše Večenji. Naime, brojni fanovi širom svijeta svake se godine potkraj ožujka pitaju hoće li se Klepetan vratiti svojoj rodi slomljenog krila u njihovo gnijezdo na krovu područne kole u slavonskobrodskom prigradskom naselju Brodskom Varošu. Malena koju su ranili lovci zbog ozljede krila ne može letjeti pa zimuje u Brodu, a na proljeće u zajedničko gnijezdo slijeće uvijek isti rodan.
Početkom rujna, pak, na red dolaze upiti drugačije vrste - hoće li rodan raširiti svoja krila i uputiti se prema dalekom jugu? Naime, put od 13 tisuća kilometara nije nimalo lak i izuzetno je opasan, osobito kada je riječ o ptici staroj više od 30 godina. Koliko god voljeli Klepetana, svi nekako priželjkuju da odleti nošen zovom prirode, jer bi njegov ostanak vjetojatno značio da je osjetio da mu se približio neumitni kraj, pa da iz tog razloga nije ni krenuo na put. Malena i Klepetan već se punih 16 godina rastaju i sastaju. Priča o dirljivom odnosu dvije rode odavno je prešla granice Hrvatske, a dokumentarac o njima pod nazivom “Ljubav roda na daljinu” snimljen je i prikazan i na BBC-u. Britanski su novinari na YouTubeu vidjeli reportažu o Malenoj i Klepetanu i odlučili snimiti film. U predstavi “Ljubav na prvi klepet” dvije su ptice dobile i svoje scensko uprizorenje. A sve je počelo još 1993. godine, kada je domar Područne škole u Brodskom Varošu Stjepan Vokić na obližnjim Jasinjskim ribnjacima pronašao rodu slomljenog krila koju su ranili talijanski krivolovci. Trebala je odletjeti za Afriku, ali nije mogla, pa ju je uzeo k sebi. Dao joj je ime Malena. Nekoliko godina kasnije, u Malenin je život ušao jedan rodan s kojim je othranila petero mladih. Dvije godine joj se vraćao, ali treći put ne, pa je jednu godinu bila sama. A onda se, 2002., pojavio Klepetan. Malena ga je odmah prihvatila i rodila se velika ljubav. Klepetan joj se vraća svake godine, unatoč brojnim izazovima u njihovu odnosu.
– Kada se Klepetan prvi put pojavio, nisam mogao ni pretpostaviti da će njihova ljubav potrajati toliko dugo. Napravio sam joj gnijezdo na krovu jer je one godine kada je ostala bez partnera bila jako nisko, blizu zemlje. Druge su je rode lakše primjećivale, pa je već nagodinu oko njezina gnijezda oblijetalo njih nekoliko. Međutim, ona je izabrala Klepetana – kaže Vokić, kojemu je 2012. godine dodijeljeno i priznanje Grada Slavonskog Broda “Štit Berislavića”. Vokić se u međuvremenu umirovio, ali nastavio se brinuti o Malenoj i Klepetanu, koji do sada na svijet donijeli 64 mala ptića. Ljubavna priča obišla svijet Nakon što je njihova ljubavna priča obišla svijet, rode iz Slavonskoga Broda postale su i turistička atrakcija. Brodska turistička zajednica posjet rodama uvrstila je u obilazak grada. Tako su priču o Malenoj i Klepetanu na licu mjesta poslušali osnovnoškolci iz cijele Hrvatske, a javljali su se i dolazili brojni fanovi i znatiželjnici sa svih strana svijeta, od Japana do Čilea i Brazila. U Varošu ih dočekuje Stjepan koji im priča priču o privrženosti i ljubavi dviju bijelih roda, ali i skrbništvu i brizi koju im pruža. Priču o brodskim rodama u svoju je proljetnu turističku kampanju prije dvije godine uvrstila i Hrvatska turistička zajednica. U kampanju oglašavanja na tržištima koja imaju velik potencijal za realizaciju putovanja u pred i posezoni, poput Njemačke, Velike Britanije, Italije, Austrije, Francuske, Švedske, Švicarske i Slovenije, radi dodatnog jačanja promotivnih efekata uvršten je i animirani video s pričom o Malenoj i Klepetanu “Istinska ljubav se vraća u proljeće”. Video je kreiran u četiri verzije, na engleskom, njemačkom, talijanskom i francuskom jeziku. Objavljen je na službenom YouTube kanalu HTZ-a, a na društvenim mrežama pogledali su ga i komentirali milijuni ljudi.
- Jako smo zadovoljni odličnim rezultatima kampanje jer se tu radi o novim idejama i sadržajima u promociji. Priča o Malenoj i Klepetanu je više nego dobro poznata u Hrvatskoj, a na ovaj način s njome se upoznao praktički cijeli svijet. Naš glavni cilj je bio, kroz ovu jedinstvenu priču o ljubavi, dodatno približiti Hrvatsku svim potencijalnim turistima kao poželjnu destinaciju lijepih priča jer turizam i jest industrija emocija i doživljaja - poručili su tada iz Glavnog ureda HTZ-a. Brodsko-posavski dožupan Stjepan Bošnjaković nedavno je pozvao na stvaranje turističkog brenda od varoških roda. Namjera mu je okupiti lokalne turističke djelatnike da sjednu i osmisle kako djelovati i što učiniti kako bi priču o Malenoj i Klepetanu iskoristili u komercijalne svrhe. – Mogućnosti su brojne, samo treba više inventivnosti. Razni suveniri te drugi uporabni predmeti s tiskom Malene i Klepetana, učeničke ekskurzije i posjeti prilika su koja se ne smije propustiti – rekao je Bošnjaković.
Izvor: Večernji list
Foto: Ivica Galović/Pixsell
PRETHODNA VIJEST