U najnovijem potezu usmjerenom ka poboljšanju dostupnosti zdravstvenih usluga, Ministarstvo zdravstva najavilo je aktiviranje centralne e-mail adrese liste@miz.hr namijenjene nehitnim pacijentima kako bi im olakšala ostvarivanje prvog termina za dijagnostički pregled. Ova nova inicijativa proizlazi iz analize testnog razdoblja u kojem su kontaktirani pacijenti, a rezultati su ukazali na gotovo osam posto otkazanih narudžbi te tri posto zakazanih s nepotpunim ili netočnim kontakt-podacima o pacijentu.
Prema informacijama koje je Ministarstvo zdravstva podijelilo u nedjelju, tijekom testnog razdoblja do 9. siječnja, kontaktirano je 6814 pacijenata s 17.873 zakazana termina. Od toga je gotovo osam posto narudžbi otkazano, od čega su 852 bile vezane uz MR postupke. Također, više od tri posto zakazanih termina sadržavalo je nepotpune ili netočne kontakt-podatke o pacijentima.
"Na temelju navedenih podataka pokrenula se inicijativa aktiviranja centralne e-mail adrese liste@miz.hr koja će pružiti još jedan kanal komunikacije pacijentima, ali i ostalim dionicima zdravstvenog sustava s ciljem očuvanja silaznog trenda lista čekanja kao i dodatnog unaprjeđivanja procesa i otklanjanja eventualnih poteškoća dolaska do prvog termina za dijagnostički pregled", priopćili su iz Ministarstva.
Aktiviranje ove centralne e-mail adrese provest će se u suradnji s područnim uredima Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO). Dugoročni cilj ove inicijative je pozicionirati novu centralnu e-mail adresu kao glavnu platformu koja će sadržavati sve informacije pacijenata i ostalih dionika u sustavu. Ovo će omogućiti promptno rješavanje eventualnih problema u procesima putem rukovoditelja područnih službi HZZO-a i bolnica na njihovu području.
Ministarstvo naglašava ključnu ulogu rukovoditelja područnih službi u povezivanju pacijenata s odgovarajućim zdravstvenim ustanovama kako bi se osigurali termini unutar nacionalnog prosjeka čekanja na prvi termin dijagnostičkog pregleda. "Upravo zahvaljujući onkološkim uputnicama, kao jednima od dodatnih reformskih mjera, širimo mrežu na nacionalnoj razini", istaknuo je ministar Vili Beroš.
Beroš je također naglasio važnost organizacije bolničkih radilišta, komunikacije unutar zdravstvenih ustanova te odgovornosti pacijenata za dolazak na zakazani termin ili pravovremeno otkazivanje istog. Nacionalne brojke pokazuju pozitivan trend, a ministar se zahvalio svim dionicima sustava koji su doprinijeli dosadašnjem smanjenju lista čekanja na dijagnostičke preglede za nehitne pacijente, kao i prioritetne slučajeve koji zahtijevaju hitan termin.
PRETHODNA VIJEST
SLJEDEĆA VIJEST