Naslovna / Parlamentarni izbori / Koji novi automobili najčešće padaju na tehničkom?

SAVJETI I TRIKOVI

Koji novi automobili najčešće padaju na tehničkom?

Koji novi automobili najčešće padaju na tehničkom?
Portal035
  • 2024-05-26 08:00:00

 



Kupovina novog automobila investicija je koju treba pomno isplanirati, a osim izgleda i osobnih preferencijama u obzir bi se trebali uzeti i troškovi održavanja vozila, odnosno troškovi redovnog servisa. Novim automobilima mogu se smatrati automobili koji nisu stariji do 5 godina neovisno o njihov kilometraži, a mi vam donosimo listu onih marki automobila koji najčešće padaju na tehničkom pregledu, a nisu stariji od 5 godina.



Tehnički pregled u Hrvatskoj



Svi vlasnici motornih vozila, bilo vlasnici automobila ili nekog drugog motornog vozila moraju jednom godišnje na stanicu za tehnički pregled vozila gdje osim registracije moraju proći i tehnički pregled. Bez prolaska tehničkog pregled automobil ne može dobiti naljepnicu i žig da je tehnički ispravan, a bez toga ne može legalno sudjelovati u prometu.



Iznimka kod tehničkog pregleda su potpuno novi automobili koji su oslobođeni tehničkog pregleda dvije godine nakon prvog tehničkog pregleda. U praksi to znači da ako kupite novo automobil morate prve godine na tehnički pregled, a nakon toga tek nakon 24 mjeseca, odnosno dvije godine

 



Ishod tehničkog pregled

 



Nakon pristupanja automobila tehničkom pregledu djelatnik stanice za tehnički pregled koju ste odabrali provjerit će stanje vašeg vozila. Djelatnik stanice za tehnički pregled će ispravnost kočnica, rasvjetnih tijela i ispušnih plinova ali i ispravnost mnogih ostalih stvari kako bi bio siguran da se vašim vozilom može sigurno prometovati.



Ako se prilikom pregleda vozila pronađe neispravnost na automobil tada vaš automobil neće proći tehnički pregled, a osoba koja je pregledavala automobil reći će vam razlog zbog kojeg automobil trenutno ne zadovoljava uvjete puštanja u promet. Za popravak vozila imat će te 14 dana, a nakon popravka morate nazad na stanicu za tehnički pregled kako bi se djelatnici uvjerili da je vozilo doista popravljeno te da je tehnički ispravno.

 



Analiza padova na tehničkom pregledu za nove automobile





Analizom stanja za 2023. godinu došli smo do podataka kako samo malen broj automobila koji su mlađi od 5 godina ne prođe tehnički pregled iz prve. Za početak treba naglasiti kako su u ovoj analizi sudjeluju samo marke osobnih automobila čijih je automobila više od 2000 pristupilo redovnom tehničkom pregledu u cijeloj godini. Promatrajući podatke neki od novijih automobila ipak su imali problema s prolaskom tehničkog pregleda iz prve, a promatrane marke automobila na našem su se grafičkom prikazu smjestile u rasponu od 1% do 5% padova na tehničkom pregledu.



U 2023. godini marka osobnih automobila koja je imala najmanji postotak neispravnih vozila koja nisu starija od 5 godina je Volvo. Vozila marke Volvo su tako u cijeloj 2023. godini ubrojila samo 29 automobila koja nisu prošla tehničkom pregledu iz prve, što je doista impresivan podatak.



Nakon Volva koji je imao postotak padova od 1,43% među markama vozila koje su imale najmanje postotak padova za vozila mlađa od 5 godina su Mazda (1,68%), Nissan (1,70%) i Audi (1,83%) koje su prema ovome istraživanju uz Volvo jedine marke ispod 2% padova na tehničkom pregledu.



 



Što se tiče najlošijeg moramo naglasiti kako se i dalje radi o malom broju automobila koji nisu prošla tehnički pregled iz prve ali prema ovome istraživanju najveći postotak padova na tehničkom pregledu za vozila koja nisu starija od 5 godina u 2023. godini imao Ford i to 5,28%. Među najlošijima po postotku našli su se marke Citroen (4,64%) i Opel (4,46%) koje su uz Ford su jedine dvije marke koje prelaze 4% padova na tehničkom pregledu. Osim grafa donosimo i tablicu prema kojoj možete detaljnije istražiti postotke i brojeve pojedinih marka vozila.





 












































































































































marka vozila



ukupno



ispravni



neispravni



%neispravnih



VOLVO



2025



1996



29



1,43



MAZDA



3925



3859



66



1,68



NISSAN



2760



2713



47



1,70



AUDI



8236



8085



151



1,83



MERCEDES-BENZ



4500



4402



98



2,18



HYUNDAI



6064



5909



155



2,56



BMW



7812



7612



200



2,56



TOYOTA



6251



6088



163



2,61



SUZUKI



7652



7447



205



2,68



KIA



6403



6230



173



2,70



SEAT



2311



2243



68



2,94



MERCEDES



3129



3035



94



3,00



ŠKODA



14138



13707



431



3,05



VOLKSWAGEN



19827



19215



612



3,09



PEUGEOT



7103



6845



258



3,63



OPEL



8989



8588



401



4,46



CITROEN



4076



3887



189



4,64



FORD



2953



2797



156



5,28






 



Svi ovi podaci upućuju kako su novi automobili sigurni za promet te da s njima vjerojatno nećete imati problema tijekom njegovih prvih 5 godina bez obzira na koju se od provjerenih marka automobila odlučili. Veći problem kod kupnje novog automobila su troškovi redovnog održavanja te veliki rizik smanjenja njegove vrijednosti putem sitnih šteta i ogrebotina koji je moguće izbjeći putem ugovaranja police kasko osiguranja.